نوکیا و ناسا ماه را به شبکه 4G LTE مجهز می نمایند

به گزارش دوست بلاگ، ناسا خود را برای بازگشت به ماه در سال 2024 آماده می نماید و از همین حالا در فکر پیاده سازی زیرساختی قابل اتکا برای برقراری ارتباط در آنجا است.

نوکیا و ناسا ماه را به شبکه 4G LTE مجهز می نمایند

این آژانس فضایی اخیرا اعلام نموده مسئولیت راه اندازی پوشش شبکه 4G LTE در ماه را به نوکیا خواهد سپرد و برای آماده سازی مقدمات اینکار هم 14.1 میلیون دلار به شرکت فنلاندی پرداخت خواهد نمود. در ادامه این مطلب از خبرنگاران درباره این اقدام ناسا و نوکیا بخوانید.

جیمز رویتر، از مدیران ناسا هدف از راه اندازی شبکه مذکور در ماه را برقراری ارتباط بهتر بین ساکنان این کره و فضانوردانی بیان کرد که روی سطح آن در حال اکتشاف خواهند بود. علاوه بر این امکان ارتباط بهتر ناسا با فضاپیماها نیز فراهم خواهد شد: نوکیا با دریافت بودجه از ناسا روش های استفاده از فناوری های زمینی برای ایجاد ارتباط قابل اتکا و پر سرعت در ماه را آنالیز خواهد نمود.

در بسیاری از ارتباطات فضایی از شبکه های آنالوگ استفاده می گردد اما شبکه 4G LTE در ماه مزیت های بسیاری دارد. برای مثال از نظر مصرف انرژی بهینه تر بوده و امکان ارسال مقادیر بیشتری از داده را بین کاوشگرها و ایستگاه ماژول اتوماتیک فراهم می نماید.

این قرارداد بخشی از بودجه 370 میلیون دلاری صندوق آرتمیس ناسا است که برای توسعه فناوری های سفر به ماه و مریخ بکار خواهد رفت. ناسا پیشتر اسامی 14 شرکت کوچک و عظیم دیگر را هم که شانس دریافت یاری هزینه برای توسعه فناوری های فضایی داشتند اعلام نموده بود اما بیشتر این بودجه هنگفت به شرکت های شناخته شده مثل اسپیس ایکس و ULA تعلق خواهد گرفت.

این نخستین باری نیست که نوکیا قصد پیاده سازی شبکه شبکه 4G LTE در ماه را دارد و 3 سال قبل هم با همکاری کمپانی های PTScientists، آئودی و ودافون قرار بود با ایجاد یک شبکه 4G بین کره ماه و زمین، امکان ارسال ویدئوهای با کیفیت از کاوشگرها به زمین را فراهم نمایند اما این پروژه هرگز عملی نشد.

بیشتر بخوانید: محققان دانشگاه استنفورد پیروز شدند اولین تصویر دیجیتالی 3200 مگاپیکسلی را ثبت نمایند. مقاله عکس 3200 مگاپیکسلی: واضح ترین عکس تاریخ را بخوانید.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7250

به "نوکیا و ناسا ماه را به شبکه 4G LTE مجهز می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوکیا و ناسا ماه را به شبکه 4G LTE مجهز می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید