خبرنگاران یزدانی: آینده کشتی زنان بستگی به حمایت مسوولان دارد

به گزارش دوست بلاگ، تهران- خبرنگاران- عضو تیم ملی کشتی آلیش گفت: آینده کشتی زنان بستگی به میزان حمایت مسوولان از کشتی گیران زن بستگی دارد. همچنین برنامه ریزی هایی که برای ورزشکاران این عرصه در نظر می گیرند نیز در فرایند پیشرفت آنان تاثیرگذار است.

خبرنگاران یزدانی: آینده کشتی زنان بستگی به حمایت مسوولان دارد

زهرا یزدانی کشتی گیر دسته 55 گیلوگرم که مدتی است در رشته کشتی آلیش فعالیت می کند، از خانواده ای ورزشی قدم در این ورزش گذاشته است. وی دختر دایی رضا یزدانی کاپیتان سابق تیم ملی کشتی آزاد و دارنده 4 مدال طلا و برنز جهان و خواهر امیرمحمد یزدانی ملی پوش تیم ملی ایران در پیکارهای جهانی سال 2019 در قزاقستان است.

وی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: از بهمن ماه قبل از اینکه به طور رسمی سالن ها تعطیل شود تمرین می کردم و این تمرین ها ادامه دارد. در خانه هم باشگاه بدنسازی دارم و با برادرم تمرین می کنم. فدراسیون نیز گروهی تشکیل داد و سرپرست ما نیز مونا میرزایی است و در این مدت خیلی تمرینات ملی پوشان را پیگیری می کند.

این آلیش کار ادامه داد: در این گروه نفرات اول تا سوم تمامی اوزان در تیم ملی قرار دارند. فدراسیون سبکی از تمرین را برای کشتی گیران در نظر گرفت و وقتی در اردو هستیم با توجه به سطح کشتی گیران به آنان تمرین می دهند. الان چون در اردو نیستیم و نمی توانند ما را زیر نظر داشته باشند به صورت کلی یک برنامه می نویسند و هر کسی براساس توان خود کمتر یا بیشتر تمرینات را انجام می دهد.

وی درخصوص زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری گفت: تاریخ این مسابقات هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است اما سرپرست تیم بیان کرد که احتمال دارد آخر مردادماه این رقابت ها برگزار شود. باید ببینیم شرایط کرونا چگونه خواهد بود و فدراسیون از چه تاریخی مسابقات را شروع می کند.

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی قزاقستان بیان کرد: اگر امسال در مسابقات قهرمانی کشوری اول شوم برای چهارمین سال پپاپی است که افتخار برتن کردن پیراهن تیم ملی را خواهم داشت. تمریناتم به گونه ای است که بتوانم در این مسابقات اول شوم. همچنین آمادگی جسمانی من خیلی بالا رفته فقط تمرینات کشتی مقداری نامنظم است که آن را بتدریج شروع می کنیم.

دارنده مدال طلای بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان یادآور شد: آینده کشتی زنان هم بستگی به میزان حمایت مسوولان از کشتی گیران زن دارد. در هر 2 رشته آلیش و کلاسیک کار کردم و تا زمانی که اجازه دهد کشتی گیران می توانند در هر 2 رشته فعالیت کنند. اگر فدراسیون بخش نامه ای منتشر کند که به عنوان نمونه زهرا یزدانی اول تا سوم آلیش است نباید در کلاسیک فعالیتی داشته باشد، کشتی گیران تصمیم جدی برای ماندن در یک رشته می گیرند. گرچه اکنون کشتی گیران با خود می گویند اگر در کلاسیک چهار بر صفر باختم شانسم را در آلیش امتحان می کنم. اینگونه نیست تا کسی کشتی کلاسیک را کنار بگذارد و کشتی گیران در هر 2 رشته فعالیت می کنند. اگر ورزشکاران قرار باشد خیلی تخصصی تر به این رشته ها نگاه کنند باید از طریق فدراسیون اقدامی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: بنظرم ورزشکاران باید تصمیم جدی برای ادامه یک رشته بگیرند. مدتی در جودو و تکواندو فعالیت می کردم. در تکواندو چند سال نفر اول تیم ملی بودم اما بنا به دلایلی از تیم ملی در 13 سالگی کنار گذاشته شدم و دلیل آن را هنوز نمی دانم اما جودو را در زمانی که وقت آزاد داشته باشم کار می کنم و اینک به تمرینات آلیش می پردازم.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5373

به "خبرنگاران یزدانی: آینده کشتی زنان بستگی به حمایت مسوولان دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یزدانی: آینده کشتی زنان بستگی به حمایت مسوولان دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید