اولویت های کمیسیون ورزشکاران از زبان رئیس جدید

به گزارش دوست بلاگ، هادی ساعی در تبادل نظر با خبرنگاران با ابراز امیدواری از اینکه هرچه زودتر شرایط برای برگزاری نشست های کمیسیون ورزشکاران و شروع به کار دوره جدید این کمیسیون مهیا گردد، گفت: خوشبختانه بعد از وقفه طولانی انتخابات کمیسیون ورزشکاران برگزار گردید و شرایط ترکیب آن برای یک سال آینده تعیین شد. البته حکم من به عنوان رئیس جدید هنوز صادر نشده است. امیدوارم این اتفاق زودتر بیفتد و دبیر کمیسیون هم تعیین گردد تا بتوانیم استارت کار را بزنیم.

اولویت های کمیسیون ورزشکاران از زبان رئیس جدید

وی با تاکید بر اینکه طبق آئین نامه جدید کمیسیون ورزشکاران، انتخاب دبیر این کمیسیون با تصمیم دبیرکل کمیته ملی المپیک انجام می گردد، اعلام نمود: آئین نامه این حق را به دبیر کمیته داده است. در خصوص درستی یا نادرستی آن هم صحبتی ندارم فقط امیدوارم برای انتخاب و نهایی کردن گزینه موردنظر از کمیسیون ورزشکاران هم مشورت گرفته گردد. نتیجه این اقدام و تعاملی که در پِی خواهد داشت قطعا به نفع خود کمیسیون و مجموعه کمیته خواهد بود.

رئیس کمیسیون ورزشکاران با بیان اینکه در انتخاب دبیر این کمیسیون و شرایط آن محدودیتی در نظر گرفته نشده، تاکید نمود: به نظرم اگر دبیر کمیسیون ورزشکاران از بدنه کمیته ملی المپیک انتخاب گردد نتیجه بهتری خواهد داشت. اینگونه دبیر ارتباط نزدیک تری با مسئولان تصمیم گیرنده در کمیته دارد و می تواند صدای کمیسیون را بهتر و رساتر به آنها برساند.

ساعی که طبق اولین دوره انتخابات برگزار شده برای کمیسیون ورزشکاران به عنوان نماینده دارای حق رای این کمیسیون در هیات اجرایی معرفی گردید در خصوص این مسئله که آیا تصدی ریاست کمیسیون در ادامه حضور وی در هیات اجرایی خللی ایجاد می نماید یا اینکه این حضور کماکان و تا سرانجام دوره مشخص شده ادامه خواهد داشت؟، شرح داد.

وی گفت: من برای حضور در هیات اجرایی به عنوان تنها نماینده کمیسیون ورزشکاران رای مجمع را گرفتم. این رای برای یک دوره چهارساله است. بنابراین با وجود متصدی شدن پست ریاست کمیسیون و تا سرانجام دوره چهار ساله عضو هیات اجرایی خواهم بود.

ملی پوش پیشین تکواندو ایران اضافه نمود: به نظرم این مسئله نه تنها تداخلی ایجاد نمی نماید بلکه می تواند در پیگیری بهتر موضوعات مرتبط با کمیسیون ورزشکاران توسط هیات اجرایی نتیجه بخش هم باشد. البته اگر دوستان دیگر هم بودند، شرایط فرقی نداشت و قطعا مسائل را به صورت جدی و تا حاصل شدن نتیجه دنبال می کردند. به هر حال اما طبق آرا من همزمان رئیس کمیسیون و نماینده آن در هیات اجرایی هستم و کوششم این است از این دو مسئولیت همزمان به نفع کمیسیون و جامعه ورزشکاران استفاده کنم.

رئیس کمیسیون ورزشکاران که برای مدت یک سال عهده دار این مسئولیت شده است در خصوص اولویت های موردنظر در این دوره کاری اش گفت: شرایطی که به واسطه ویروس کرونا برای پیگیری تمرینات و اردوهای ورزشکاران ایجاد شده و بهبود آن از اولویت های اصلی کارمان خواهد بود. در این زمینه ورزشکاران المپیکی یا آن دسته ورزشکارانی که باید کسب سهمیه نمایند، بیشتر مد نظر هستند.

وی یادآور شد: به خاطر محدودیت های ناشی از گستردگی ویروس کرونا مدت هاست که ورزشکاران به صورت انفرادی تمرین می نمایند. این شرایط تمرینی بعد از چندماه برای آنها کسل نماینده و طاقت فرسا شده است به خصوص که بعضا به حریف تمرینی احتیاج دارند و اینکه مربی هم حتما کنارشان باشد. در رشته ای مانند وزنه برداری ورزشکاران می توانند بدون حضور حریف تمرینی پیگیر تمرینات شان باشند اما مثلا در کشتی یا تکواندو بدون حریف تمرینی بودن نتیجه خوبی نخواهد داشت درحالیکه ورزشکاران ما این شرایط را تحمل می نمایند. کوشش خواهیم داشت این شرایط سخت را برای آنها تسهیل کنیم.

ساعی همچنین به این موضوع مطرح توسط خبرنگاران مبنی بر اینکه تا زمانی که فرایند صعودی شیوع کرونا متوقف نشده یا کاهش پیدا نکند و مجوز لازم برای تمرینات هم صادر نگردد، ورزشکاران چاره ای جز تحمل این شرایط تمرینی ندارند. کمکی که کمیسیون ورزشکاران می تواند در این شرایط به آنها داشته باشد، چیست؟ منظور مسائل اقتصادی است؟، پاسخ داد.

وی گفت: همواره مشکل ورزشکاران اقتصادی نیست ضمن اینکه کمیته ملی المپیک در کوشش است بخش دوم و باقی مانده حقوق وعده داده شده به المپیکی ها را پرداخت کند. موضوع اینجاست که ورزشکاران این روزها نه تنها این شرایط را تحمل می نمایند بلکه بعضا از نظر تجهیزات هم کمبود دارند. سعی می کنیم پیگیر احتیاجهای شان و تامین سریع آنها باشیم. دیدارهایی هم با آنها خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون ورزشکاران در سرانجام گفت: گاهی ورزشکاران بیشتر از مسائل اقتصادی به دیده شدن احتیاج دارند و اینکه اطمینان داشته باشند در شرایط سخت به فکر آنها و رفع کردن کمبودهای شان هستند. کمیسیون ورزشکاران که ترکیبش از جنس خود ورزشکاران است سعی می نماید به این دغدغه آنها رسیدگی کند.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6295

به "اولویت های کمیسیون ورزشکاران از زبان رئیس جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های کمیسیون ورزشکاران از زبان رئیس جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید