کوشش برای معرفی ظرفیت جهانی موسیقی نواحی در یک جشنواره

به گزارش دوست بلاگ، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیامی را منتشر کرد.

کوشش برای معرفی ظرفیت جهانی موسیقی نواحی در یک جشنواره

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ستاد خبری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، محمد اله کمک فومنی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیغام داد.

در متن پیغام اله کمک آمده است:

بسمه تعالی/ موسیقی نواحی و اقوام ایرانی از میراث فرهنگی ارزشمند کشور است که حفظ و پاسداشت این ذخیره عظیم فرهنگی و معرفی و نشر آن در داخل و خارج از کشور و تقدیر از صندلی بزرگان و هنرمندان این حوزه از وظایف سیاست گذاران، مدیران و فعالان فرهنگی است.

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، با هدف اصلی ایجاد فرصت های برابر به منظور معرفی و گرد هم آمدن استعداد های برتر موسیقی اقوام و نواحی ایران برگزار می گردد. جشنواره ای که ظرفیت هم زیستی فرهنگ های مختلف را فراهم می آورد و در کنار هم افزایی داخلی، زمینه مطلوبی برای اقدامات فراملی هنری و معرفی هنرمندان اصیل کشور در سطح جهانی را مهیا می نماید.

موسیقی نواحی از ادوار گذشته، سینه به سینه در متن زندگی مردم ایران جریان یافته است و تنوع و تکثر این عرصه از هنر و پیوند نزدیک آن با زمینه موسیقایی بسکمک از کشور های منطقه در قالب ایران فرهنگی، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور محسوب می گردد که می تواند شبکه سازی اصولی در جامعه جهانی هنر با بهره مندی از رسانه موسیقی را فراهم آورد.

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حفظ و دوام و حمایت از طنین موسیقی نواحی و تحقق اهداف مذکور اهتمام ویژه دارد.

فرصت را مغتنم می دانم و از کوشش های دبیر محترم جشنواره، مدیران ارشد استان کرمان، مدیر کل محترم و همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیر و همکاران محترم انجمن موسیقی ایران، انجمن موسیقی کرمان و همکاران پرکوششم در دفتر امور موسیقی، تمامی هنرمندان و نام آوران موسیقی نواحی ایران، مراتب تقدیر و تحسین خود را اعلام می دارم.

محمد اله کمک فومنی

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 721

به "کوشش برای معرفی ظرفیت جهانی موسیقی نواحی در یک جشنواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای معرفی ظرفیت جهانی موسیقی نواحی در یک جشنواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید