کنار آمدن با تصمیم کمیته ملی پارالمپیک سخت است، دلسردی ملی پوشان

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، کمیته ملی پارالمپیک 34 سهمیه ورزش ایران برای بازی های پارالمپیک 2020 را از فهرست کاروان اعزامی به توکیو کنار گذاشته است. بسکتبال با ویلچر یکی از هفت رشته ای است که ورزشکارانش از حضور در دوره پیش روی بازی های پارالمپیک حذف شده اند.

کنار آمدن با تصمیم کمیته ملی پارالمپیک سخت است، دلسردی ملی پوشان

این در حالی است که تیم ملی بسکتبال با ویلچر در دوره پیشین بازی های پارالمپیک حضور داشت و دو ماه پیش هم با کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه سهمیه لازم برای حضور در پارالمپیک توکیو را به دست آورد اما حالا به خاطر سیاست های کمیته ملی پارالمپیک از اعزام منع شده است. تصمیمی که به گفته سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر، اجرای آن باعث ظهور کیمیا علیزاده های جدید در این رشته خواهد شد.

مازیار میرعظیمی در تبادل نظر با خبرنگاران با تاکید بر اینکه پیش از کسب سهمیه هم صحبت هایی مبنی بر اعزام نشدن بسکتبال با ویلچر به پارالمپیک مطرح بود، گفت: مردادماه گذشته بعد از بازدیدی که اعضای تیم ملی بسکتبال با ویلچر از موزه ملی ورزش داشتند، نشستی در کمیته ملی پارالمپیک داشتیم. در همان نشست سرپرست کاروان در خصوص احتمال عدم اعزام تیم به توکیو صحبت هایی را مطرح نمود که اتفاقاً باعث ناراحتی بازیکنان هم شد و حتی بعضی از آنها می خواستند اردو را ترک نمایند.

وی ادامه داد: کادر فنی اما کوشش کرد که روحیه و امید را به تیم بازگرداند و بازیکنان را متقاعد کند که همه اینها احتمالات است. با این شرایط در تورنمنت چهارجانبه ژاپن شرکت کردیم و بعد از آن هم از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و با کسب مدال برنز صاحب سهمیه شدیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر توضیح داد: نمی دانستیم که فقط با قهرمانی در این رقابت ها می توانیم مجوز اعزام از کمیته ملی پارالمپیک را بگیریم ضمن اینکه ما در رقابت های انتخابی پارالمپیک تمام کوشش خود را برای قهرمانی داشتیم اما با تیمی قدرتمند به نام استرالیا روبرو بودیم و قدرتمندتر از آن تیم داوری که می خواست فقط استرالیا برنده ملاقات با ما باشد و در کل قهرمان مسابقات گردد. اگر تیم ملی ایران 24 ساعت هم با استرالیا بازی می کرد قطعاً با آن تیم داوری بازنده می شد.

میرعظیمی در ادامه این تبادل نظر گفت: کنار آمدن با تصمیم کمیته ملی پارالمپیک سخت است اما سخت تر از آن روبرو شدن با بازیکنانمان است که الان از شنیدن این تصمیم و خبر دل شکسته و ناراحت هستند. ما لژیونرهای زیادی داریم که الان به واسطه این موضوع مقابل هم تیمی های خود سرخورده شده اند.

وی با بیان اینکه از تصمیم کمیته ملی پارالمپیک مبنی بر حذف بسکتبال با ویلچر از اعزام به توکیو بی اطلاع بوده است در واکنش به این موضوع که سرپرست کاروان مدعی است موضوع به فدراسیون ها اطلاع رسانی شده بود، گفت: شاید موضوع در سطح مدیریتی بوده اما من بی خبر بودم. ضمن اینکه گویا هنوز این تصمیم هنوز به صورت رسمی به کمیته بین المللی پارالمپیک اطلاع رسانی نشده است. امیدوارم تجدید نظری صورت بگیرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر تاکید نمود: بعید نیست در صورت اجرایی شدن این تصمیم، در بسکتبال با ویلچر تعدادی دیگر کیمیا علیزاده ظهور کند. قبل از این دو بازیکن ما با پیشنهاد جدی و خوب روبرو بودند بر اینکه برای تیم ملی دیگر کشورها بازی نمایند. قطعاً این موضوع باعث افرایش این پیشنهادات خواهد شد و بعید نیست ورزشکاران ما را در پاسخ مثبت دادن به پیشنهادها مصمم تر کند.

عظیمی در سرانجام گفت: ترکیبی که تیم ملی بسکتبال با ویلچر در اختیار دارد، نسل طلایی این رشته است. هیچ زمانی این تیم چنین ترکیب قوی و خوبی نداشته است. امیدوارم واقعاً تجدید نظر اساسی صورت بگیرد.

خبرنگاران هفته گذشته در گزارشی اختصاصی با عنوان حذف 34 سهمیه ورزش ایران از بازی های پارالمپیک به موضوع کنار گذاشتن بعضی ورزشکاران از کاروان اعزامی به توکیو پرداخت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2918

به "کنار آمدن با تصمیم کمیته ملی پارالمپیک سخت است، دلسردی ملی پوشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنار آمدن با تصمیم کمیته ملی پارالمپیک سخت است، دلسردی ملی پوشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید