وقوع رگبار و باران در بعضی استان های کشور ، هوای تهران در دو روز آینده

به گزارش دوست بلاگ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی طی امروز (17 خردادماه) در بعضی استان های کشور اطلاع داد.

وقوع رگبار و باران در بعضی استان های کشور ، هوای تهران در دو روز آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهارکرد: امروز 17 خرداد ماه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما در استان های واقع در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد و این کاهش دما تا صبح دوشنبه 18 خرداد ماه ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه گفت: امروز 17 خرداد ماه در بعضی نقاط استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات استان های سمنان، البرز، تهران، قزوین و زنجان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های اصفهان و شرق کهگیلویه و بویر احمد رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: فردا 18 خرداد ماه در استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، بعضی نقاط مازندران، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در بعدازظهر در ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه امروز و فردا 17 و 18 خردادماه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی احتمال بارش تگرگ وجود دارد، اظهارکرد: روز دوشنبه در بعدازظهر در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان های مازندران، تهران، زنجان، همدان، مرکزی، شرق لرستان غرب اصفهان، کرمان، هرمزگان همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه 20 و 21 خرداد ماه نیز در بعدازظهر در بعضی نقاط آذربایجان شرقی آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، شمال استان های مرکزی و همدان، ارتفاعات استان های گیلان، مازندران، تهران، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

ضیاییان اضافه نمود: دریای خزر امروز 17 خرداد ماه و در سه روز آینده خلیج فارس مواج پیش بینی می گردد. وی در ادامه گفت: در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور و استان های سمنان، قزوین، البرز، تهران، خوزستان، ایلام و بوشهر در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می گردد که در شرق کشور و استان های خوزستان، ایلام و بوشهر می تواند منجر به خیزش گرد وخاک گردد.

ضیاییان در خاتمه درباره شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا 18 خرداد ماه کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای 33 و 20 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد. آسمان پایتخت پس فردا 19 خرداد ماه کمی ابری در بعداز ظهر افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و خنک ترین زمان به 32 و 21 درجه سانتیگراد می رسد.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5394

به "وقوع رگبار و باران در بعضی استان های کشور ، هوای تهران در دو روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع رگبار و باران در بعضی استان های کشور ، هوای تهران در دو روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید