وعدۀ 9 میلیارد دلاری برای تقویت حقوق زنان در دنیا

به گزارش دوست بلاگ، چند کشور، سازمان غیردولتی و شرکت خصوصی متعهد شده اند که در یک دهه آینده 9 میلیارد دلار برای تقویت حقوق زنان در سراسر دنیا هزینه نمایند.

وعدۀ 9 میلیارد دلاری برای تقویت حقوق زنان در دنیا

به گزارش خبرنگاران، روز پنجشنبه، 23 آبان (14 نوامبر) شماری از کشورها و سازمان های بین المللی در کنفرانس بین المللی جمعیت که هم اکنون در نایروبی برگزار می گردد آمادگی خود را برای تقویت حقوق زنان در سراسر دنیا اعلام کردند.

دویچه وله نوشت: آنها قرار است که در ده سال آینده برای این منظور 9 میلیارد دلار هزینه نمایند. این مبلغ بیش از هر چیز صرف حمایت از کمپین مبارزه با بریدن آلت جنسی زنان، برنامه های جامع برای جلوگیری از خشونت مبتنی بر جنسیت و جلوگیری از مرگ ومیر مادران می گردد.

انتظار می رود که تقویت زنان و بالا بردن آگاهی و اعتماد به نفس آنان در کنار فواید دیگر، اقدام موثری برای کنترل رشد جمعیت گردد.

کشورهای شرکت نماینده در کنفرانس نایروبی قول دادند که برای دستیابی به اهداف نام برده اقدامات دیگری نیز در سطح کشوری انجام دهند. به عنوان مثال کنیا وعده داد که تا سال 2022 بریدن آلت جنسی زنان را به صفر برساند.

تنها یک سازمان هفت میلیارد دلار می پردازد

چند کشور، از جمله آلمان و فرانسه وعده داده اند که در مجموع یک میلیارد دلار پرداخت نمایند.

اوایل هفته جاری سازمان های غیردولتی و شرکت های خصوصی برای این منظور وعده پرداخت هشت میلیارد دلار را داده بودند.

سازمان بین المللی ورلد ویژن (World Vision) به تنهایی هفت میلیارد دلار در اختیار این طرح می گذارد.

ورلد ویژن یک سازمان مسیحی است و بیش از هر چیز در آمریکا و اروپا برای بچه ها نیازمند در کشورهای فقیر یاری اقتصادی تهیه می نماید.

کارشناسان می گویند که این مبلغ برای تقویت حقوق زنان در دنیا کافی نیست. آنها در این راستا به مطالعات صندوق جمعیت سازمان ملل و دانشگاه جان هاپکینز آمریکا استناد می نمایند که به این نتیجه رسیده اند، برای رسیدن به اهداف نام برده در ده سال آینده 222 میلیارد دلار ضروری است.

کنفرانس بین المللی جمعیت نایروبی را که بیش از چهارهزار نفر از 100 کشور دنیا در آن شرکت دارند، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) و دولت های کنیا و دانمارک برگزار نموده اند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1627

به "وعدۀ 9 میلیارد دلاری برای تقویت حقوق زنان در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعدۀ 9 میلیارد دلاری برای تقویت حقوق زنان در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید