هوک: در سال آینده تحریم های ایران را تشدید می کنیم

به گزارش دوست بلاگ، رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا ضمن دفاع از حمله این کشور به مواضع الحشد الشعبی در عراق و سوریه، گفت: واشنگتن در سال جدید میلادی تحریم های ایران را تشدید می نماید.

هوک: در سال آینده تحریم های ایران را تشدید می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برایان هوک رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه از حمله به مواضع الحشد الشعبی دفاع کرد و گفت: واشنگتن در سال آینده میلادی هم به تحریم ایران ادامه داده و این تحریم ها را تشدید می نماید.

به نوشته پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، هوک که در یک نشست خبری در واشنگتن صحبت می کرد، با بیان اینکه واشنگتن ممکن است بر میزان تحریم های ایران بیافزاید، گفت: آمریکا از آثاری که تحریم ها بر اقتصاد ایران داشته، راضی است. وی گفت: اقتصاد ایران در حال تضعیف است و با افزایش تحریم های ما در سال 2020، بیش از پیش هم تضعیف خواهد شد.

هوک با بیان اینکه رشد مالی ایران در حال حاضر منفی است، مدعی شد در صورتی که ایران سیاست های خود را تغییر ندهد، با فروپاشی مالی روبرو می گردد.

این مقام آمریکایی در دفاع از حمله شب گذشته ارتش این کشور به مقر های الحشد الشعبی در عراق و سوریه، بار دیگر این حملات را اقدامی تدافعی توصیف کرد و گفت: هدف از این حملات احیای بازدارندگی علیه ستیزه جویی ایران بوده است.

وی اضافه کرد: امیدوارم ایران خویشتنداری ما را به ضعف تفسیر نکند. ایالات متحده به دنبال درگیری نظامی در خاورمیانه نیست، اما حملات را تحمل نمی نماید.

دولت آمریکا شب گذشته به بهانه پاسخ به حمله اخیر به یک پایگاه نظامی میزبان نیرو های آمریکایی در کرکوک، چند مقر الحشد الشعبی عراق را هدف قرار داد. در این حمله که با محکومیت گسترده جناح های عراقی روبرو شد، نزدیک به 30 نفر به شهادت رسیدند.

هوک در مصاحبه امشب خود مانند دیگر مقام های آمریکا الحشد الشعبی و گردان های حزب الله را نیروی نیابتی ایران خواند و گفت: نمی توانیم بین رژیم ایران و سازمان هایی که [ایران] در منطقه مورد پشتیبانی قرار می دهد، تفاوتی قائل شویم.

وی اضافه کرد: [دونالد] ترامپ [رئیس جمهور آمریکا] به وسیله این حملات، پیامی محکم ارسال کرد مبنی بر اینکه ما حمله به نیرو های خود را تحمل نمی کنیم.

جریان های عراقی در واکنش به حمله آمریکا، هشدار داده اند که به این اقدام واشنگتن که نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی عراق است، پاسخی قاطع خواهند داد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2780

به "هوک: در سال آینده تحریم های ایران را تشدید می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوک: در سال آینده تحریم های ایران را تشدید می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید