همه چیز درباره سانگ یانگ تیوولی 2020؛ تیوولی فیس لیفت در ایران

به گزارش دوست بلاگ، سانگ یانگ تیوولی 2020 نسبت به نسخه پیشین خود شاهد تغییرات اساسی بوده است. در تیوولی جدید شاهد تغییر چراغ های جلو، جلوپنجره و سپر های جلو و عقب هستیم، قاب مه شکن و چراغ مه شکن جدید در سپر جلو و تغییر درب موتور نیز از جمله تفاوت های میان تیوولی های 2018 و نمونه جدید است. در بخش عقب خودرو نیز درِ صندوق الگویی جدید دارد و بخش پایینی شیشه عقب نیز برجسته تر از نسخه های قبلی است. همچنین به خاطر این تغییر در قالب درِ صندوق، با تغییر ظاهر شیشه عقب هم روبرو هستیم.

همه چیز درباره سانگ یانگ تیوولی 2020؛ تیوولی فیس لیفت در ایران

خبرنگاران| تیوولی نخستین بار در سال 2015 توسط شرکت کره ای سانگ یانگ به بازار عرضه شد. یک سال پس از ورود این خودرو به بازار دنیا نیز، تیوولی وارد ایران شد. حالا هم سری دوم فیس لیفت این خودرو روز های گذشته در گمرک ترخیص و وارد کشور شده است. آنالیز ها نشان می دهد که سان یانگ تیوولی 2020 نسبت به نسخه 2018 خود تغییرات داخلی و خارجی بسیاری داشته است.

به گزارش خبرنگاران؛ سان یانگ ابتدای اردیبهشت ماه امسال از سری دوم تیوولی رونمایی کرد. چیزی نگذشت که این خودرو در اروپا عرضه شد، اما نسخه های 2020 تیوولی با کمی تاخیر به ایران رسیدند. این سری از سان یانگ که چند ماهی در گمرک مانده اند، حالا با ترخیص آن ها هواداران پر و پاقرص تیوولی می توانند نسل جدید را از رامک خودرو خریداری نمایند.

تیوولی 2020 شاسی بلندی کامپکت با کابینی ارتقا یافته است، اما به کوشش بیشتری برای تمایز در این کلاس رقابتی نیازمند است. با این حال قیمت تیوولی جزء نقاط قوت آن محسوب می گردد، اما بهای نسخه فول اولتیمیت به نوعی به پاشنه آشیلش تبدیل شده است.

این کراس اوور از نظر ظاهری و در نمای جلو تفاوت هایی با نسخه قبلی دارد. چراغ های جلو کاملاً تغییر چهره داده اند و خشن تر و جدی تر از گذشته شده اند. طرح سپر و مه شکن های جلو نیز تغییر کرده است.

سانگ یانگ چهارمین شرکت خودروسازی عظیم کره ای به شمار می آید. این شرکت خودروسازی در سال 1954 تأسیس و در سال 1986 توسط گروه سانگ یانگ خریداری شد. این گروه در سال 1997 سانگ یانگ را به دوو موتورز واگذار نمود. این شرکت در نهایت در سال 2010 به ارزش 470 میلیون دلار، توسط شرکت ماهیندرا خریداری شد و هم اکنون به عنوان زیرمجموعه ای از این شرکت هندی فعالیت می نماید.

سانگ یانگ در زبان کره ای به معنی دو اژد ها می باشد، که تلفظ اصلی آن سنگ یون است. این شرکت در کشور های روسیه، هند و قزاقستان نیز کارخانه هایی جهت فراوری بعضی از خودرو های خویش دایر کرده است.

نسخه 2020 تیوولی چه تغییراتی دارد؟

سانگ یانگ تیوولی 2020 نسبت به نسخه پیشین خود شاهد تغییرات اساسی بوده است. تیوولی جدید شاهد تغییر چراغ های جلو، جلوپنجره و سپر های جلو و عقب هستیم، قاب مه شکن و چراغ مه شکن جدید در سپر جلو و تغییر درب موتور نیز از جمله تفاوت های میان تیوولی های 2018 و نمونه جدید است. در بخش عقب خودرو نیز درِ صندوق الگویی جدید دارد و بخش پایینی شیشه عقب نیز برجسته تر از نسخه های قبلی است. همچنین به خاطر این تغییر در قالب درِ صندوق، با تغییر ظاهر شیشه عقب هم روبرو هستیم.

همچنین در بخش رینگ ها هم سانگ یانگتیوولی فیس لیفت با رینگ 18 اینچی آلومینیومی دو رنگ به بازار عرضه شده است. یکی از مواردی که در نمونه های جدید شاهد تحول کامل بوده داشبورد خودرو است، جلو آمپر، نوع قرارگیری دکمه ها، تنظیمات سیستم تهویه، پنل تنظیمات سمت چپ داشبورد، جایگاه نمایشگر و… از جمله مواردی هستند که در سانگ یانگتیوولی فیس لیفت 2020 متفاوت شده اند.

البته جلو آمپر این نسخه از تیوولیرامک خودرو مسطح و یک دست شده است و به صورت پیش فرض، نوشتار فارسی بر روی کامپیوتر سفر آن دیده می گردد. از سویی تنظیمات حالت رانندگی نیز به پایین دکمه های سیستم تهویه آمده است. همچنین گرمکن جایگاه های جلو دکمه هایی در محدوده سیستم تهویه دارند و در سه حالت تنظیم می شوند. طرح پنل دسته دنده و نوع نمایشگر هم مانند نمونه های دیگر تیوولی است که با مدل 1399 روانه بازار شده اند.

در این میان تنظیمات سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و تنظیم زاویه چراغ در پنلی جدید در قسمت چپ داشبورد نصب شده اند و دکمه های تنظیم نور کابین هم به این بخش آمده اند. سانگ یانگ تیوولی 2020 از فنی تفاوتی نسبت به مدل های قبلی ندارد و به موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی که توان حداکثر 128 اسب بخار و 160 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند مجهز است. البته استاندارد آلایندگی سانگ یانگتیوولی 2020 یورو 6 است.

مشخصات فنی تیوولی 2020

نسخه 2020 تیوولی به روزرسانی های مکانیکی زیادی به خود دیده است، چراکه هم اکنون با دو پیشرانه بنزینی جدید مجهز به توربوشارژر دردسترس قرار گرفته است. تیوولی با پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر GDi Turbo و پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر GDi Turbo. پیشرانه دیزلی 1.6 لیتری چهارسیلندر توربو به روزرسانی شده است و هر سه پیشرانه مطابق با آخرین استاندارد های آلایندگی یورو 6 D هستند.

پیشرانه پایه 1.2 لیتری به جعبه دنده دستی 6 سرعته متصل می گردد و 126 اسب بخار قدرت در 5.000 دوربردقیقه و 230 نیوتن متر گشتاور در بازه 1،750 تا 3،500 دوربردقیقه ارائه می دهد. پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری به جعبه دنده 6 سرعته دستی یا اتوماتیک وصل می گردد و 161 اسب بخار قدرت در 5،500 دوربردقیقه و 280 نیوتن متر گشتاور در بازه 1،500 تا 4،000 دوربردقیقه فراوری می نماید. نسخه مجهز به پیشرانه 1.2 لیتری در 10.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت می رسد و مصرف سوختش 5.6 لیتر بر 100 کیلومتر و میزان انتشار دی اکسیدکربن آن 153 گرم برکیلومتر است.

پیشرانه به روزرسانی شده دیزل می تواند 134 اسب بخار قدرت در 4،000 دوربردقیقه و 324 نیوتن متر گشتاور در بازه 1و500 تا 2.500 دوربردقیقه فراوری کند. این پیشرانه نیز با جعبه دنده 6 سرعته دستی یا اتوماتیک دردسترس خواهد بود. صرف نظر از نوع پیشرانه، تمام مدل های سانگ یانگ تیوولی 2020 سیستم محرک جلو دارند.

سانگ یانگ همچنین ایمنی فعال تیوولی را با سیستم های استاندارد ازجمله اخطار برخورد از جلو، هشدار خروج از راستا، ترمز اتوماتیک اضطراری، دستیار حفظ راستا حرکت خودرو، سیستم تشخیص علائم هدایت و رانندگی، هشدار استارت خودرو جلو، هشدار توجه راننده، سیستم توقف اضطراری و هشدار فاصله ایمنی به روزرسانی کرده است.

امکانات رفاهی نسخه جدید

شاسی بلند سانگ یانگ از نمایشگر دیجیتال LCD قابل تنظیم 10.25 اینچی استفاده می نماید که با صفحه نمایش 8 اینچی سیستم صوتی اسمارت (گزینه استاندارد در مدل های Ventura و Ultimate) ترکیب شده است.

سیستم سرگرمی شامل رادیو DAB با RDS، درگاه USB، اپل کارپلی و اندروید اتو و دوربین عقب است. علاوه براین، در هرکدام از تیپ های مختلف سانگ یانگ تیوولی از DAB+ برای داشتن صدای باکیفیت و فناوری بلوتوث برای اتصال به تلفن و پخش موسیقی استفاده می گردد.

در مجموع در سانگ یانگ تیوولی فیس لیفت 2020 با مدل 1399 امکانات رفاهی و ایمنی همچون رینگ آلومینیومی 18 اینچی، تنظیم حالت رانندگی (معمولی-اسپرت-برفی)، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه دستی و الکتریکی، تریم داخلی چرم، سنسور نور و باران، سنسور گرد و خاک شیشه جلو، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، سامانه کنترل آغاز حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، گرمکن سه حالته جایگاه های جلو، نمایشگر 8 اینچی لمسی اندروید، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر زاویه چرخ های جلو در بدو حرکت، بلوتوث،6 کیسه هوای 10 نقطه ای، استارت دکمه ای، آینه های تاشو برقی، آینه حساس به نور، دوربین عقب (پس از تحویل خودرو به صورت رایگان بر روی خودرو نصب می گردد) و… دیده می گردد.

در حال حاضر قیمت این خودرو در ایران اعلام نشده است، اما قیمت این خودرو شاسی بلند در انگلستان از حدود 17.000 دلار برای مدل پایه EX آغاز می گردد که به طورانحصاری با پیشرانه بنزینی سه سیلندر دردسترس قرار می گیرد. اما احتمالا این خودرو با قیمت پایه 900 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: فرادید
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8495

به "همه چیز درباره سانگ یانگ تیوولی 2020؛ تیوولی فیس لیفت در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سانگ یانگ تیوولی 2020؛ تیوولی فیس لیفت در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید