میدان امام زادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد محوطه سازی می گردد

به گزارش دوست بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح محوطه سازی میدان امام زادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد در دستور کار نهاده شد.

میدان امام زادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد محوطه سازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی در شورای فنی حفظ و احیای استان تأکید کرد: طرح کف سازی و محوطه سازی میدان امام زادگان دوخاتون (س) شهرکرد در بافت تاریخی مرکز استان و مجاورت مسجد اتابکان امام صادق (ع) و بازار لحاف دوزان ندافان از سوی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری تهیه و با نظارت این اداره کل در حال اجراست.

او اضافه نمود: برای اجرای این طرح، 13 میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: جلوگیری از تردد خودروها باهدف پرهیز از آسیب رساندن به بناهای تاریخی این بخش از شهر و ایجاد فضای بیشتر پیاده روی مناسب و همگون با بافت تاریخی برای شهروندان از مهم ترین دستاوردهای اجرای طرح کف سازی و محوطه سازی میدان امام زادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد به شمار می رود.

مسعود حبیبی مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد نیز در این نشست گفت: از مجموع 34 طرح تعریف شده در ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری، 17 طرح با 192 میلیارد ریال اعتبار، مختص شهرکرد است.

او اضافه نمود: در این طرح ها علاوه بر توجه به احیای بافت فرسوده، تقویت زیرساخت ها و بهبود کیفی زندگی مردم ساکن این مناطق نیز اقدام لازم اجرا شده است.

حبیبی اعلام کرد: طرح محوطه سازی میدان امام زادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد از طرح های مهم بازآفرینی شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

او اظهار کرد: این طرح به منظور حفاظت از بنای تاریخی مسجد اتابکان امام صادق (ع) شهرکرد با 830 سال قدمت به عنوان قدیمی ترین مسجد چهارمحال و بختیاری اجرایی می گردد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد مطرح کرد: برای اجرای این طرح 10 میلیارد ریال قرارداد با پیمانکار منعقدشده و اجرای آن با همکاری اداره کل استان است.

اواعلام کرد: دو معبر فرهنگی شهرکرد شامل کوی نمدمال ها و اتصال مسجد آقابزرگ به اتاق آیینه هم که در بافت فرسوده مرکز چهارمحال و بختیاری دیده شده در مرحله انعقاد قرارداد و جذب پیمانکار واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 73

به "میدان امام زادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد محوطه سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان امام زادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد محوطه سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید