موزه برق در کرمانشاه راه اندازی می گردد، ثبت 2 اثر صنعتی استان در فهرست آثار ملی

به گزارش دوست بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از ثبت دو اثر صنعتی و تاریخی این استان در فهرست آثار ملی ایران اطلاع داد.

موزه برق در کرمانشاه راه اندازی می گردد، ثبت 2 اثر صنعتی استان در فهرست آثار ملی

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه امید قادری با اعلام این خبر اظهار کرد: شورای سیاست گذاری آثار ملی کشور در شهرستان ماهشهر خوزستان برگزار گشت و دو اثر کرمانشاه در فهرست آثار ملی نهاده شد.

او افزود: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه با جمع آوری دو پرونده در این جلسه حاضر شدند که بعد از آنالیز کارشناسان هر دو پرونده مورد قبول و در فهرست آثار ملی ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه پل میانراهان و کارخانه برق هرسین به عنوان دو اثر استان به ثبت ملی رسیدند، اظهار کرد: کارخانه برق هرسین در دوره پهلوی برای برق رسانی به هرسین ساخته شد و دستگاه های این کارخانه را شخصی از انگلیس خریداری کرد و با خرید سهام آن از سوی مردم این کارخانه راه اندازی شد.

او افزود: این کارخانه به مساحت 3500 مترمربع از دو ساختمان مجزا تشکیل شده و با توجه به اینکه این اثر اولین میراث صنعتی استان است که در فهرست آثار ملی ثبت است، به عنوان موزه برق راه اندازی مورد استفاده قرار می گیرد.

قادری در انتها افزود: پل میانراهان، پلی آجری از دوره صفوی با سه دهانه طاق که دو تاق آن مازه دار و یکی تیزه دار است که در راستا جاده بیستون به سنقر در کنار بخش میانراهان واقع شده است در سال های گذشته از سوی اداره کل میراث فرهنگی مرمت و در فهرست آثار ملی ثبت شد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2333

به "موزه برق در کرمانشاه راه اندازی می گردد، ثبت 2 اثر صنعتی استان در فهرست آثار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه برق در کرمانشاه راه اندازی می گردد، ثبت 2 اثر صنعتی استان در فهرست آثار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید