منطقه 22 در محاصره دوچرخه سواران

به گزارش دوست بلاگ، استفاده از دوچرخه برای تردد در محدوده های شهری و محلی علاوه براینکه در کاهش آلودگی هوا تاثیر بسیار دارد می تواند از ترافیک های سنگین درون شهری بکاهد.شاید به همین دلیل است که شهرداری منطقه 22 میخواهد با بهره برداری از بزرگترین رینگ دوچرخه سواری خاورمیانه تحولی شگرف در این عرصه ایجاد کند،رینگ دوچرخه سواری که دورتادور منطقه را احاطه می نماید.

منطقه 22 در محاصره دوچرخه سواران

خبرنگاران- ثریا روزبهانی: اکنون منطقه 22 در مقایسه با سایر مناطق شهر تهران بیشترین راستا دوچرخه سواری را دارد و به زودی با بهره برداری از راستا دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی که 8/8 کیلومتر وسعت دارد، همه رینگ های دوچرخه سواری منطقه به هم متصل می گردد تا عنوان بزرگترین رینگ دوچرخه سواری خاورمیانه را ایجاد از آن خود کند.

مریم نخعی پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه 22 معتقد است که استفاده از دوچرخه و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان منطقه به سرمایه بالایی احتیاج ندارد و با توجه به شرایط مالی و اجتماعی جامعه می تواند به سیستم حمل و نقل عمومی یاری کند. نخعی پور به بهره برداری از بزرگترین رینگ دوچرخه سواری شهر تهران در منطقه 22 اشاره می نماید و درباره فعالیت های مدیریت شهری در این زمینه می گوید: برای کاهش معضلات ترافیک، حمل و نقل، آلودگی هوا و کاهش سفرهای درون منطقه ای برنامه ها و طرح های متنوعی اجرا می گردد. از جمله این کارها توسعه و ساخت راستاهای دوچرخه سواری است. اکنون بیش از 32 کیلومتر راستا دوچرخه سواری در منطقه 22 ایجاد شده که با اجرای راستا دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی به 41 کیلومتر افزایش پیدا می نماید. با اجرای این طرح رینگ ورزشگاه آزادی به رینگ های ایستگاه مترو چیتگر، حاشیه آزادگان، خرگوش دره، صدرا و دریاچه شهدای خلیج فارس متصل می گردد. همچنین عملیات اجرایی قسمت هایی از راستا دوچرخه سواری آزادگان باقی مانده است که تا خاتمه سال یا ابتدای سال آینده این بخش هم تکمیل می گردد. اگر متراژ این راستا را با سرانه استاندارد راستا دوچرخه سواری در مناطق شهر تهران مقایسه کنید اکنون سرانه منطقه 22 از حد استاندارد بسیار بیشتر است.

ترویج فرهنگ دوچرخه سواری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه 22 از فرهنگسازی برای استفاده و همگانی شدن دوچرخه می گوید و می افزاید: در بعضی مکان ها مسئولان شهری همه زیرساخت ها را فراهم و راستا دوچرخه سواری در مناطق ایجاد می نمایند. اما شهروندان به دلیل ضعف فرهنگی تمایلی به استفاده از این امکانات ندارند. شهروندان هنوز نپذیرفته اند که این مدل حمل و نقلی عمومی در همه کشورها وجود دارد و شهروندان بسیاری با دوچرخه تردد می نمایند. آنها اعتقاد دارند مُد حمل ونقلی دوچرخه پایین است و اگر دوچرخه سوار شوند همه می گویند که این فرد بی پول و فقیر است. به همین دلیل حوزه های اجتماعی فعال در تهران از جمله سازمان های مردم نهاد و معاونت اجتماعی شهرداری تهران باید برای تشویق شهروندان به استفاده از این وسیله تبلیغات گسترده ای را انجام دهند و این فرهنگ را بین اهالی و ساکنان محله ها نهادینه نمایند.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3194

به "منطقه 22 در محاصره دوچرخه سواران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه 22 در محاصره دوچرخه سواران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید