معاون ظریف: اینستکس برای ما قانع کننده نیست

به گزارش دوست بلاگ، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با بیان اینکه اینستکس برای ما قانع کننده نیست، گفت: یکی دو تراکنش اقتصادی به وسیله این سازوکار انجام و کالاها وارد ایران شد و امیدواریم در آینده بتوانیم از آن برای خریدهایمان از اروپا استفاده کنیم.

معاون ظریف: اینستکس برای ما قانع کننده نیست

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گویی درباره سازوکار اقتصادی اینستکس بین ایران و اروپا بیان کرد: این سازوکار اگرچه برای ما قانع کننده نیست و فعلا فعالیت های موضوعی محدودی را شروع نموده، ولی فعالیت آن قبل از عید شروع شده است.

وی اضافه نمود: بانک مرکزی نیز علاقه مند است این مجموعه فعال گردد. بر این اساس بعد از یکی دو تراکنش اقتصادی که انجام و کالاها وارد ایران شد، امیدواریم در آینده هم بتوانیم از این سازوکار برای خریدهای خودمان از اروپا استفاده کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با بیان اینکه تعداد و نوع کالاها محدود است، گفت: امیدواریم در آینده این مجموعه بتواند در مورد کالاهایی که امکان تجارت وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

صدور ویزا برای تجار و راننده ها

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت و گو می کرد، همچنین درباره تردد تجار و راننده ها به صورت انفرادی در شرایط کنونی شیوع کرونا نیز بیان کرد: خوشبختانه دستورالعملی را از آقای نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور دریافت نموده ایم که می توانیم برای تجار و راننده ها ویزا صادر نموده و می توانند براساس دستورالعمل های وزارت بهداشت رفت و آمد داشته باشند.

معاون وزیر خارجه اعلام نمود: این موضوع به نمایندگی های ما ابلاغ شده و به صورت جاری و ساری است و از طرف ما مشکل حل شده است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5020

به "معاون ظریف: اینستکس برای ما قانع کننده نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون ظریف: اینستکس برای ما قانع کننده نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید