قبرستان تاریخی بُزلَر چهارمحال و بختیاری ساماندهی می گردد

به گزارش دوست بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: قبرستان تاریخی بزلر واقع در شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد ساماندهی می گردد.

قبرستان تاریخی بُزلَر چهارمحال و بختیاری ساماندهی می گردد

بهمن عسگری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شهرکرد گفت: 7 سنگ قبر واقع در قبرستان تاریخی بزلر شهر هفشجان که در معرض آسیب و شکستگی قرار گرفته بودند ساماندهی شدند. قبرستان تاریخی بزلر هفشجان به شماره 5999 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این اثر تاریخی یکی از آثار ارزشمند شهر هفشجان است، بیان نمود: این قبرستان دارای سنگ قبرهای کتیبه دار متعلق به دوران صفویه و پس از آن است که تنها 6 شیر سنگی از این قبرستان باقی مانده و مابقی از بین رفته اند.

عسگری با اشاره به علت آسیب به این سنگ قبرهای تاریخی گفت: در طرح توسعه راهسازی تعداد 7 قبر از این قبرستان تاریخی در معرض آسیب و خطر شکستگی قرار گرفتند.

وی گفت: کارشناسان میراث فرهنگی با همکاری فرمانداری شهرکرد، شهرداری و شورای شهر هفشجان و آقایان بختیاروند که ازنوادگان و بازماندگان سنگ مزارهای یاد شده است عملیات نظم دهی را انجام و این سنگ قبرها در یک ردیف قرار گرفتند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3398

به "قبرستان تاریخی بُزلَر چهارمحال و بختیاری ساماندهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبرستان تاریخی بُزلَر چهارمحال و بختیاری ساماندهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید