فروشی شدن مرسدس مکلارن SLR مایکل جردن

به گزارش دوست بلاگ، این اتومبیل بسیار زیبا، همانطور که از نامش نیز تعیین است حاصل همکاری دو کمپانی عظیم آلمانی و انگلیسی یعنی مرسدس بنز و مکلارن است.

فروشی شدن مرسدس مکلارن SLR مایکل جردن

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، مرسدس بنز SLR مکلارن یکی از سوپر اتومبیل های هیجان انگیزی است که در برهه ای از زمان و قبل از ظهور ابرخودروهایی با بیش از 1000 اسب بخار قدرت، جزو پرچمداران دنیا خودرو به شمار می رفت.

این اتومبیل بسیار زیبا، همانطور که از نامش نیز معین است حاصل همکاری دو کمپانی عظیم آلمانی و انگلیسی یعنی مرسدس بنز و مکلارن بود و بین 2003 الی 2010 فراوری شد. شاید بدانید در آن مقطع مرسدس بنز با تصاحب سهمی 40 درصدی، یکی از سهامداران اصلی مکلارن محسوب می شد و این دو ارتباطات بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند.

نیروبخش مرسدس بنز SLR مکلارن یک موتور 5.4 لیتری سوپرشارژ با 617 اسب بخار قدرت و 780 نیوتن متر گشتاور بود. اما در سال 2006 اشتوتگارتی ها تصمیم گرفتند به احترام پیروزی سر استیرلینگ موس در مسابقات Mille Miglia نسخه ای ویژه از این سوپر خودروی دو رگه را با نام 722 Edition معرفی نمایند. موتور این نسخه به لطف بازنگری های صورت گرفته 641 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور داشت که در دهه اول قرن 21، رقمی شگفت انگیز به حساب می آمد.

به غیر از خروجی بیشتر موتور، نسخه 722 Edition از لحاظ سیستم تعلیق و قدرت ترمزگیری نیز در شرایط بهتری به سر می برد. مرسدس بنز تنها 150 دستگاه از این نسخه را راهی بازار کرد. با توجه به چنین تیراژ کمی، SLR 722 Edition در زمره کمیاب ترین محصولات مزین به نشان مرسدس بنز جای گرفته و فقط بعضی از افراد مشهور و ثروتمند حس نشستن بر پشت فرمان آن را تجربه نموده اند.

به تازگی شرکتی به نام Crave Luxury Auto یک دستگاه SLR 722 Edition مدل 2007 را به فروش گذاشته که گفته می گردد مایکل جردن افسانه ای جزو مالکان آن بوده است. برای این خودروی منحصر بفرد قیمتی برابر با 695,750 دلار مشخص شده و طبق اطلاعات موجود کارکرد آن فقط 1,038 مایل (1,670 کیلومتر) است.

بد نیست اشاره کنیم مرسدس بنز SLR مکلارن حاصل خلاقیت گوردون واگنر سکاندار فعلی دپارتمان طراحی دایملر، بوده و با گذشت بیش از یک دهه هنوز زیبا و جذاب دیده می گردد. کاپوت بسیار کشیده، شکاف های متعدد روی گلگیرها، اگزوزهای جانبی، قوس زیبای کابین و درهای پروانه ای از جمله ویژگی های ظاهری شاخص این خودرو هستند که آن را به جواهری سیال در زمان تبدیل نموده اند.

مرسدس بنز SLR مکلارن 722 Edition با تکیه بر موتور قدرتمند خود در عرض 3.6 ثانیه سرعت خود را به 96 کیلومتر در ساعت رسانده و صفر تا 200 کیلومتر در ساعت را در زمان 10.2 ثانیه محقق می نماید. این خودرو در جهت مستقیم توانایی دستیابی به نهایت سرعت 337 کیلومتر در ساعت را دارد که اندکی بیشتر از نسخه استاندارد است. همچنین در مجموع 2157 دستگاه از نسخه های مختلف SLR مکلارن فراوری شده است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8589

به "فروشی شدن مرسدس مکلارن SLR مایکل جردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشی شدن مرسدس مکلارن SLR مایکل جردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید