عربستان و آمریکا رزمایش مشترک دریایی در خلیج فارس برگزار کردند

به گزارش دوست بلاگ، عربستان از آغاز یک رزمایش دریایی با آمریکا با هدف تقویت امنیت دریایی و محافظت از آب های منطقه خبر داد.

عربستان و آمریکا رزمایش مشترک دریایی در خلیج فارس برگزار کردند

به گزارش خبرنگاران از فارس، رزمایش مشترک عربستان سعودی و آمریکا با عنوان مدافع دریا روز یکشنبه در خلیج فارس آغاز شد.

به نوشته وبگاه سعودی گزت این رزمایش با شرکت سرلشکر فهد الغفیلی فرمانده نیروی دریایی عربستان و دریاسالار جیمز مالوی معاون فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا در منطقه در پایگاه دریایی ملک عبدالعزیز در شرقی جبیل آغاز شد

سعودی گزت به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد که در این تمرین، سرلشکر الغفیلی به همراه جیمز مالوی از یک قایق گشتی آمریکایی بازدید کردند.

سرتیپ محمد الغمدی فرمانده این رزمایش نیز درباره اهداف برگزاری این رزمایش گفت که رزمایش مدافع دریا با هدف تقویت امنیت دریایی، محافظت از آب های منطقه و تقویت همکاری های نظامی و تبادل تجربیات جنگی بین نیروی دریایی عربستان و نیروی دریایی ایالات متحده انجام می شود.

آمریکا از جمله تامین کنندگان اصلی تجهیزات نظامی عربستان محسوب می شود و انواع تجهیزات پدافندی نیز در این کشور مستقر کرده است. آمریکا بارها تعهد خود از دفاع از عربستان را اعلام کرده است.

چندی قبل ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقردر غرب آسیا رزمایش بزرگ با مشارکت چندین کشور از جمله عربستان در خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و خلیج عدن برگزار کرد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3561

به "عربستان و آمریکا رزمایش مشترک دریایی در خلیج فارس برگزار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان و آمریکا رزمایش مشترک دریایی در خلیج فارس برگزار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید