طرز تهیه شیرینی مربایی

به گزارش دوست بلاگ، شیرینی مربایی جزو خوشمزه ترین شیرینی هایی هست که توی دسته شیرینی های خشک قرار میگیره و معمولا به خاطر ماندگاری و صد البته خوشمزگیش در دسته شیرینی های عید هم قرار میگریه.

طرز تهیه شیرینی مربایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از دونفره

مواد لازم برای تهیه شیرینی مربایی

  • آرد سفید 250 گرم
  • کره نرم شده 115 گرم
  • شکر 100 گرم
  • بکینگ پودر 1 ق چ
  • نمک 1/8 ق چ
  • تخم مرغ 1 عدد کامل + 1 عدد زرده
  • وانیل 1 ق چ
  • مارمالاد دلخواه به مقدار لازم (من از مربای تمشک استفاده کردم و خیلی عالی بود)
  • مقداری پودر قند یا شکر برای تزیین
  • طرز تهیه شیرینی مربایی

    ابتدا باید مواد خشک بجز وانیل رو با هم مخلوط کنیم و الک کنیم. یعنی آرد و نمک و بکینگ پودر رو الک میکنیم و میذاریم کنار دستمون. کره باید به دمای محیط رسیده و نرم شده باشه. در ظرفی کره نرم شده و شکر رو با دور متوسط همزن اونقدر میزنیم تا یکدست بشه (حدود سه چهار دقیقه). تخم مرغ و زرده تخم مرغ رو اضافه میکنیم و دور همزن رو تند میکنیم تا کاملا مخلوط بشن و وانیل رو اضافه میکنیم و اونقدری میزنیم که مخلوط یکدستی بدست بیاد.

    در این مرحله مواد خشک رو کم کم اضافه میکنیم تا اونجایی که به خمیر نرم و صافی برسیم. این خمیر نیاز به ورز دادن نداره و همینکه کاملا مخلوط و یکدست بشه کافیه. اگر خمیر خیلی چسبنده نبود میتونین همون لحظه قالب بزنید و بهره ببرید ولی برای راحتی بیشتر موقع کار و اینکه مواد بیشتر به خورد هم برن بهتره یک ساعتی در سلیفون بپیچید و بذارید توی یخچال استراحت کنه.

    بعد خمیر رو بیرون بیارید و روی سطح صافی با وردنه به قطر سه چهار میلیمتر پهنش کنید و قالب بزنید. برای قالب زدن هم به دو قالب اححتیاج دارید. یکی کمی بزرگتر (حالا به هر شکلی که دوست داشتید مثل قلب یا گرد یا مربعی) و یکی قالب کوچکتر برای وسط شیرینی. بیسکوییت زیری باید کامل باشه و بیسکوییت رویی یک قالب دیگه وسطش میخوره که مرباش دیده بشه. البته سلیقه ایه و میتونید هر دو طرف رو ساده بزنید. پس دقت کنید تعداد قالبهایی که برای رو و زیر میزنید باید یکی باشه. مثلا چهارتا رو ساده بذارید و وسط چهار تا دیگه رو قالب کوچیک بزنید.

  • بعد هم شیرینی ها رو روی کاغذ روغنی در سینی فر بذارید در دمای 150 درجه سانتی گراد یا 275 درجه فارنهایت در حدود یک ربع تا بپزه. پیشنهادم اینه که اولا در جابجایی شیرینی ها به سینی فر خیلی مراقب باشید که خمیرتون کج و کله نشه. چون خمیر نرم و لطیفه و احتمال داره کمی فرمش رو از دست بده باید مراقب باشد و با ظرافت عمل کنید. دوما اینکه اگر میخواید شیرینیتون کمی نرم باشه و به قولی تبدیل به بیسکوییت نشه باید در همین دمای ملایم و زمان کم بپزه. اگر دما یا زمانش بیشتر بشه خشکتر میشه و بیسکوییتی میشه. این موضوع درشیرینی کره ای که قبلا آموزش دادم هم صدق میکنه و باید به سلیقه خودتون در نرم یا خشک بودن توجه داشته باشید.
  • بعد از اینکه شیرینی ها پختن از فر خارج کنید و بذارید خنک بشه. بعد هم قبل اینکه بینشون مارمالاد بریزید، روی اونهایی که برای روی شیرینی یک قالب دیگه وسطشون زدید برای تزیین پودر قند بپاشید و بعد بینشون مارمالاد بمالید و شیرینی ها رو روی هم بذارید. شیرینی خوشمزه مربایی شما آماده اس.
  • نکات شیرینی مربایی

    تنها نکته ای که میتونم بهش اشاره کنم اینه که این شیرینی ماندگاری خوبی داره ولی چون توش مربا میره ممکنه کمی از تازگی بیفته. پیشنهاد میکنم شیرینی هاتون رو که پختید در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و برای مصرف هر روزتون به همون مقدار بردارید و بینش مربا بریزید تا مسئله ای براشون پیش نیاد. البته اگر همه رو هم مربایی کنید تا یک هفته عالی و تازه میمونه.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8209

به "طرز تهیه شیرینی مربایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی مربایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید