شهر لردگان ؛ مأوای صخره نوردان

به گزارش دوست بلاگ، جاذبه بکر و دست نخورده ای در شهر لردگان وجود دارد که مأوای صخره نوردان است. منطقه ای زیبا شامل کوهستان، آبشار ها، پوشش گیاهی متنوع و حیوانات وحش، در منطقه حفاظت شده سبز کوه قرار گرفته است.

شهر لردگان ؛ مأوای صخره نوردان

بعضی شهرها هستند که شاید حتی نامشان را هم نشنیده باشیم. بعضی مکان ها هستند که شاید اصلاً ندیده باشیم و بعضی ورزش ها هستند که شاید اسمشان را فقط از رسانه ها شنیده باشیم. مانند شهر لردگان با تنگ زندان و صخره نوردانش.

در استان چهار محال و بختیاری شهری است تاریخی به نام لردگان. با طبیعتی زیبا و به یاد ماندنی حتی برای یک بار سفر. پر از آبشارها و چشمه های پرآب. با نام قدیمیِ لوردغان یا لوردجان که در سفرنامه ناصر خسرو از آن یاد شده. با دو رودخانه اصلی به نام های خرسان و آرمند. با چشمه زیبای چشمه برم که تفرجگاهی بی نظیر به همین نام را به وجود آورده.

تنگ زندان

جاذبه بکر و دست نخورده ای در شهر لردگان وجود دارد که مأوای صخره نوردان است. منطقه ای زیبا شامل کوهستان، آبشار ها، پوشش گیاهی متنوع و حیوانات وحش، در منطقه حفاظت شده سبز کوه قرار گرفته است. راهش تقریباً صعب العبور است و راهی برای عبور چهارپایان هم ندارد، به طوری که عشایر هم امکان ورود به این منطقه را ندارند. ولی جالب است به شما بگویم سالانه ده ها هزار صخره نورد و کوه نورد به تنگ زندان و آبشار تنگ زندان،سفر می نمایند. آبشاری با ارتفاع بیشتر از 100 متر، یکی از بلندترین آبشارهای ایران و استان چهارمحال و بختیاری. وقتی تا جایی که امکان رفتن غیرحرفه ای ها وجود دارد بروید، طناب های رنگین صخره نوردان را خواهید دید که از دور منظره ای زیبا برایتان ترسیم نموده اند.

آبشار آتشگاه

در شهر لردگان آبشار آتشگاه، طولانی ترین آبشار ایران، نیز قرار گرفته است. در دره ای به طول 3 کیلومتر، و آغازی از رود خرسان. رود خرسان یکی از اصلی ترین سر منشاء های رودخانه بزرگ کارون است. آبشار آتشگاه از این رود سرچشمه گرفته و در طول جهت خود چشم اندازهای طبیعی بسیاری مثل آبشارهای کوچک و پوشش گیاهی جنگلی را به وجود آورده است که گردشگران بسیاری با پای پیاده در جهتی سبز و خرم سفر خود را خاطره انگیز نموده و در نهایت به این آبشار می رسند. آبشاری که در منطقه ای دست نخورده واقع است. دوستی می گفت: بومیانی را به چشم خودم دیدم که از حضور ما در این منطقه تعجب نموده بودند!

پارک جنگلی پروز

درشهر لردگان پارکی جنگلی قراد دارد با طول حدود 8 کیلومتر. یک گردشگاه طبیعی است، با امکانات رفاهی، مثل فضای سبز، سکو برای نشستن، سرویس بهداشتی، جاده آسفالت شده و پارکینگ. این پارک خرم برای استراحت و پیک نیک بسیار مناسب است. روستاهای متعددی در طول جهتِ پارک جنگلی وجود دارد که مهم ترین آن ها روستای پَروَز است. در این روستا و پارک جنگلی درختان سرسبز زیادی به چشم می خورد که درختان بلوط بیشترین رکورد حضور را دارند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2851

به "شهر لردگان ؛ مأوای صخره نوردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر لردگان ؛ مأوای صخره نوردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید