سفیر ایران خواستار انتقال 2 زندانی ایرانی از بلاروس به کشور شد

به گزارش دوست بلاگ، سفیر ایران در مینسک در گفتگوی تلفنی با دادستان کل بلاروس با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خواستار انتقال 2 زندانی ایرانی به ایران شد.

سفیر ایران خواستار انتقال 2 زندانی ایرانی از بلاروس به کشور شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سعید یاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، در مصاحبهی تلفنی با الکساندر کانیوک دادستان کل این کشور، از وی خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال در خطر قرار دریافت سلامتی زندانیان ایرانی، تدابیر لازم برای انتقال آنها به ایران فراهم شود.

دادستان کل بلاروس ضمن ابراز اطمینان از شرایط سلامتی زندانیان ایرانی، گفت که دستورات لازم را جهت انجام فرایند قضایی مربوط و انتقال زندانیان ایرانی صادر خواهد کرد.

شایان ذکر است که دو ایرانی در زندان های بلاروس در حال سپری کردن دوره محکومیت خود هستند.

به گزارش فارس، سعید یاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس اخیرا نیز در دیدار با آناتولی سیکورسکی رئیس دانشگاه دولتی پزشکی مینسک در خصوص شرایط سلامتی دانشجویان ایرانی و تسهیل شرایط بازگشت آنها به ایران مصاحبه کرد. طرفین راهکارهای تسهیل بازگشت آن دسته از دانشجویان ایرانی که خواستار بازگشت به ایران هستند را، بررسی و تاکید کردند تا حصول نتیجه در این باره و تمهید شرایط لازم، به رایزنی خود ادامه خواهند داد.

شایان ذکر است که حدود 800 دانشجوی ایرانی، غالبا در رشته های علوم پزشکی، در دانشگاه های بلاروس در حال تحصیل هستند. اکثریت این دانشجویان نیز در دانشگاه دولتی پزشکی مینسک مشغول تحصیل می باشند.(اینجا بخوانید)

وزارت بهداشت بلاروس اخیرا گفت با شناسایی 476 مورد جدید تعداد مبتلایان کووید-19 در کشور به 4204 نفر و تعداد قربانیان این بیماری نیز به 40 نفر افزایش یافته است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4908

به "سفیر ایران خواستار انتقال 2 زندانی ایرانی از بلاروس به کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران خواستار انتقال 2 زندانی ایرانی از بلاروس به کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید