زیباترین دریاچه های دنیا (2)

به گزارش دوست بلاگ، بر روی این کره خاکی تعداد زیادی دریاچه وجود دارند، دریاچه های زیبایی که سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و علاقه مندان به ورزش های آبی یا ماهیگری هستند. با توجه به تعداد زیاد دریاچه های دنیا انتخاب یکی از این دریاچه های کار اسانی نیست اما ما در این مطلب 15 دریاچه زیبای دیگر دنیا را به شما معرفی می کنیم. همچنین می توانید از این لینک قسمت اول این پست را مشاهده نمایید:

زیباترین دریاچه های دنیا (2)

1- دریاچه میشیگان ، آمریکا :

دریاچه میشیگان که یکی از بزرگترین دریاچه های آمریکای شمالی است به خاطر ساحل فوق العاده ای که دارد مشهور است. این دریاچه زیبا که در شهر میشیگان واقع شده است به شکل خوبی به گردشگران معرفی شده به همین دلیل سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است.

2- دریاچه بویلینگ ، دومینیکا :

دریاچه بویلینگ به معنی دریاچه ای که در حال بخار شدن است در جزیره دومینیکا واقع شده است ؛ این جزیره قبلاً تحت مستعمره انگلستان بود اما بعد از 1978 مستقل شد. در کنار این دریاچه یک آتشفشان فعال وجود دارد و به همین دلیل آب این دریاچه بیشتر از سطح معمول گرم است وکف می کند. همین دلیل باعث شده تا گردشگران زیادی به این دریاچه زیبا بیایند و تعطیلات خود را در این جزیره بگذرانند.

3- دریاچه تانا ، اتیوپی :

این دریاچه زیبا که در کشور اتیوپی واقع شده است یکی از سرچشمه های رود نیل در آفریقا و بزرگترین منبع آبی اتیوپی است. در میان این دریاچه وسیع تعداد زیادی جزیره وجود دارد البته تعداد آن ها بستگی به میزان سطح آب دارد.

4- دریاچه تال ، فیلیپین :

این دریاچه زیبا درون یک جزیره واقع شده است که خود این جزیره درون یک جزیره دیگر واقع شده است. دریاچه زیبای تال از لحاظ وسعت سومین دریاچه بزرگ آب شیرین در فیلیپین است. رنگ آب این جزیره با تغییر فصول تغییر پیدا می کند و یکی از زیباترین مناظر عکاسی را برای گردشگران پدید می آورد.

5- دریاچه سوان، ارمنستان :

کشور ارمنستان بین دو دریای مختلف واقع شده است اما دریاچه سوان تنها دریاچه ای است که به طور کامل درون مرزهای ارمنستان واقع شده است. رهبران شوروی به طور شگفت انگیزی باعث تغییرات در این دریاچه و اکوسیستم آن شدند به طوری که دریاچه امروز باقی مانده یکی از پر ارتفاع ترین دریاچه های جهان است.

6- دریاچه ناترون ، کنیا ، تانزانیا :

این دریاچه زیبا به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی که دارد به عنوان بهشت پرندگان و گهواره فلامینگوها شناخته می شود. دریاچه ناترون یکی از کم عرض ترین دریاچه های جهان است و به علت اکوسیستم و آب شوری که دارد زیستگاه مناسبی برای تعداد زیادی از حیوانات است.

7- دریاچه سوپریور ، کانادا :

این دریاچه بزرگترین دریاچه ى پنجگانه میان کانادا وایالات متحده آمریکا و بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است. این دریاچه مسئول بخش بزرگی از آب و هوا و اکوسیستم طبیعی قاره آمریکای شمالی است. این دریاچه که تاریخی غنی دارد به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی صنعت گردشگری در این کشورهای امریکا و کانادا محسوب می شود.

8- دریاچه هیورون ، کانادا :

دریاچه هیورون یکی دیگر از دریاچه هاى پنجگانه میان کانادا وایالات متحده آمریکاست که به عنوان سومین دریاچه بزرگ آمریکای شمالی شناخته می شود. در سال های اخیر با کم شدن آب این دریاچه اکوسیستم اطراف دریاچه تا حد نابودی پیش رفت اما خوشبختانه سطح آب دریاچه به حالت قبل بازگشت.

9- دریاچه ماراکاى بو ، ونزوئلا :

دریاچه ى ماراکاى بو که در شهری به همین نام واقع شده است یکی از قدیمی ترین دریاچه های جهان است. این دریاچه وسعت بسیار زیادی داشت اما در طول سال های زیاد کم کم تبدیل به خلیج کوچکی شده است چون دولت ونزوئلا بر روی قسمت های زیادی از آن در زمینه استخراج نفت کار می کند. این استفاده از دریاچه باعث شده تا قسمت های زیادی از آن برای گردشگران قابل دسترسی نباشد اما قسمت های دیگر به دلیل فضای زیبایی که دارند هنوز مورد توجه گردشگران قرار می گیرند.

10- دریاچه دیان ، چین :

دریاچه دیان یا کون مینگ که در شهر کون مینگ واقع شده است یکی از لزرگترین دریاچه های اب شیرین در چین است. این دریاچه از لحاظ فاصله زیادی که با ساحل دارد دورترین دریاچه نسبت به دریا در چین و هشتمین دریاچه بزرگ چین است. به این دریاچه لقب مروارید جاسازی شده در ارتفاعات داده اند.

11- دریاچه ایسیک کول ، قرقیزستان :

این دریاچه که دومین دریاچه بزرگ آب شور در جهان است رتبه دوم بلندترین دریاچه از سطح دریا را نیز داراست. وجود سواحل زیاد و امکاناتی که برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده از عواملی است که باعث می شود سالانه تعداد زیادی از گردشگران این دریاچه را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کنند.

12- دریاچه سیبایا ، آفریقای جنوبی :

این دریاچه به دلیل داشتن آب شیرین یکی از منابع اصلی آب مورد استفاده مردم و گونه های جانوری اطراف است. سیبایا به دلیل موقعیت ویژه و منحصر بفردی که دارد به عنوان بهشت غواصان شناخته می شود.

13- دریاچه اسلیم بریج سوان ، انگلستان :

دریاچه اسلیم بریج سوان به معنی پل باریک قو قسمتی از تالاب اسلیم بریج است. این دریاچه محل زندگی تعداد زیادی قو و دیگر حیوانات است به همین دلیل به آن لقب بهشت حیوانات داده اند. سالانه تعداد زیادی از گردشگران برای عکسبرداری و سپری کردن تعطیلات به این دریاچه می فرایند.

14- دریاچه پیپسی ، استونی ، روسیه :

این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های قاره اروپا بود اما با تغییراتی که دولت شوروی برای کشاورزی در این منطقه انجام داد قسمت های زیادی از دریاچه خشک شدند ؛ با این حال هنوز هم این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های اروپاست. این دریاچه یکی از محبوب ترین دریاچه های اروپا نزد ماهی گیران است.

15- دریاچه ناکورو ، کنیا :

این دریاچه زیبا که در پارک ملی ناکورو واقع شده است بزرگترین محل تجمع فلامینگوها و پستانداران در قاره آفریقاست. آب شیرین دریاچه و تعداد زیاد فلامینگوها باعث شده تا گردشگران زیادی برای بازدید از این مکان به کنیا سفر کنند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: لست سکند
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1841

به "زیباترین دریاچه های دنیا (2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین دریاچه های دنیا (2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید