رویداد نیازهای فناورانه صنایع تخمیری برگزار می شود

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت اتانول و خمیرمایه یکی از صنایع مادر در حوزه زیست فناوری است. صنعتی که در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و با وجود ظرفیت های خوبی که دارد هنوز یکی از حلقه های مفقوده این عرصه کاربردی است.

رویداد نیازهای فناورانه صنایع تخمیری برگزار می شود

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای شناسایی ظرفیت های موجود این صنعت در کشور اقدام به برگزاری رویداد تخصصی نیازهای فناورانه صنایع تخمیری کرده است.

واحدهای صنعتی تولید اتانول و خمیرمایه، به عنوان صنایع مادر بیوتکنولوژی، ورود کشور به عرصۀ تولید انبوهی از محصولات مفید را تضمین می کنند. صنایع تولید اتانول زیستی نیاز استراتژیک کشور و درگاه ورود به عرصۀ بیوتکنولوژی صنعتی است.

هم اکنون، در این صنعت، فرآیندهای تخمیر محصولات کشاورزی (به ویژه ملاس نیشکر) به طور ناقص طی می شود و حجم انبوهی از مواد نیمه فرآیند شده، با عنوان پسماند و پساب بوجود می آورد و مجموعه ای از مسائل محیط زیستی و اقتصادی را بر جای می گذارد. از میان برداشتن موانع اقتصادی و محیط زیستی بر سر راه توسعه صنایع تخمیری و تولید اتانول و خمیر مایه بسیار با اهمیت است.

بر همین مبنا ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویداد نیازهای فناورانه صنایع تخمیری را 21 اسفندماه امسال به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می کند.

همه پژوهشگران، فناوران و صاحبان شرکت های دانش بنیان می توانند در این طرح مشارکت کنند و طرح های خود را تا 11 اسفندماه امسال به کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3287

به "رویداد نیازهای فناورانه صنایع تخمیری برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد نیازهای فناورانه صنایع تخمیری برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید