ربات ها 85 میلیون شغل را نابود می نمایند

به گزارش دوست بلاگ، طبق تحقیقی جدید تا 5 سال آینده ربات ها 85 میلیون شغل را در دنیا نابود می نمایند.

ربات ها 85 میلیون شغل را نابود می نمایند

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد(WEF) ، همزمان با تغییراتی که در نتیجه شیوع کووید 19 در جهان ایجاد شده، طی 5 سال آینده ربات ها انبوهی از مشاغل در کسب وکارهای متوسط و عظیم را نابود می نمایند.

تحقیقی میان 300 شرکت جهانی نشان داد از هر 5 مدیر ارشد اجرایی، 4 نفر برنامه های خود برای دیجیتالیزه نموده و فعالیت ها و استفاده از فناوری های نوین را سرعت بخشیده اند.

مدیرعامل این بنیاد مالی می گوید: کووید19 سبب شده عصر جدید مربوط به اشتغال زودتر از موعد شروع گردد.

این تحقیق نشان داد طی 5 سال آینده ربات ها 85 میلیون شغل را از بین می برند. همچنین حدود نیمی از کارگرانی که تا 5 سال آینده مشاغل خود را حفظ می نمایند باید مهارت های جدید بیاموزند. همچنین تا 2025 میلادی کارفرمایان کار را به طور مساوی میان انسان و ماشین تقسیم می نمایند.

در کل ایجاد شغل در حال کاهش است و از سوی دیگر نابودی مشاغل سرعت گرفته زیرا شرکت های سراسر جهان به جای نیروی انسانی از فناوری برای آنالیز اطلاعات ورودی، حسابداری و وظایف اداری استفاده می نمایند.

خبر خوب آنکه بیش از 97 میلیون شغل در بخش های مختلف مالی مانند هوش مصنوعی و فراوری محتوا به وجود می آیند.

همچنین تقاضا برای کارگران در مشاغل مالی حافظ محیط زیست و پست های شغلی نوین در مهندسی، ابر رایانشی و توسعه محصول رشد می نمایند.

حدود 43 درصد کسب و کارهایی که در این تحقیق شرکت کردند به دلیل یکپارچگی فناوری نیروی کار خود را کاهش می دهند، 41 درصد تصمیم دارند پیمانکاران خود را گسترش دهند و 34 درصد مشغول برنامه ریزی برای گسترش نیروی کار به دلیل یکپارچگی با فناوری هستند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7267

به "ربات ها 85 میلیون شغل را نابود می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها 85 میلیون شغل را نابود می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید