دانشجویان تاریخ ایران را بیشتر مطالعه نمایند

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/ایلام معاون سیاسی استاندار ایلام دانشجویان را به خواندن بیشتر تاریخ ایران دعوت کرد و گفت: نقش دانشجویان در تاریخ معاصر ایران موثر بوده است.

دانشجویان تاریخ ایران را بیشتر مطالعه نمایند

محمد نوذری در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار کرد: دوران دانشجویی، دورانی طلایی است و هیچ نهادی بالاتر از نهاد دانشجویی نیست، دوران دانشجویی زیباترین و لذت بخش ترین دوران زندگی این افراد است و مرور این خاطرات بسیار شیرین و دل چسب است.

وی گفت: فراز و نشیب های زیادی در راه این مرز و بوم داشتیم اما ما باید تاریخ را به خوبی بدانیم و کسانی که تاریخ را ندانند محکوم به تکرار آن هستند و اگر آن را آنالیز کنیم به یک موضوع برمی خوریم که در این جنبش ها همواره دانشجویان نقش مهمی داشته اند.

نوذری ادامه داد: اولین جنبش در ایران علیه مورگان شوستر آمریکایی بود که منجر به اخراج او از ایران شد و دومین جنبش هم در دهه صنعتی شدن نفت ایران بود که با آغاز اول مهر، جریانات و جنبش های دانشجویی نیز آغاز شد و در این جریان خون سه نفر از دانشجویان ریخته شد که در طی این جنبش سه پیغام بر جای ماند که دانشگاه، سنگر آزادی، مظهر مبارزه با استبداد و نماد مقاومت پذیری است.

وی توضیح داد: در دانشگاه باید به دانشجویان درس اخلاق، محبت، اعتماد را یاد بدهند و دانشجویان آن را در جامعه بازتاب نمایند.

معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار ایلام گفت: استان ایلام یک استان باظرفیت و بزرگ است که مردم آن هشت سال از ناموس و کیان این جامعه دفاع کردند که خود این نشان دهنده بینش عمیق این مردمان است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2361

به "دانشجویان تاریخ ایران را بیشتر مطالعه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان تاریخ ایران را بیشتر مطالعه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید