خبرنگاران 32 پروژه آبرسانی ایلام در قالب پویش الف-ب-ایران افتتاح شد

به گزارش دوست بلاگ، ایلام - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: امسال 32 طرح آبرسانی روستایی در قالب پویش هر هفته الف-ب-ایران در مناطق مختلف این استان افتتاح شد.

خبرنگاران 32 پروژه آبرسانی ایلام در قالب پویش الف-ب-ایران افتتاح شد

نورالله تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: سال جاری پروژه آبرسانی به 24 روستای شهرستان چرداول در قالب پویش هر هفته الف-ب-ایران از طریق ویدیوکنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

وی اضافه کرد: در بیست و یکمین هفته از پویش الف - ب - ایران ساخت و سازها و ساز و کارها 30 شهریورماه با حضور وزیر نیرو، آبرسانی به 24 روستای شهرستان چرداول استان ایلام با اعتباری بالغ بر 58 میلیارد ریال به صورت ویدیوکنفرانس به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام تاکید کرد: برای اجرای این پروژه 2 باب مخزن به حجم یک هزار متر مکعب، 16 کیلومتر شبکه توزیع و 18 کیلومتر خط انتقال احداث و اجرا شده است.

تیموری با بیان اینکه اعتبارات این پروژه ها از محل صندوق توسعه ملی است، یادآور شد: با بهره برداری از این پروژه آبرسانی در شهرستان چرداول یک هزار خانوار با جمعیت بالغ بر چهار و 200 نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: همچنین در آیینی دیگر در 18 آذرماه سال جاری هشت طرح آبرسانی در مناطق مختلف استان ایلام در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران از طریق ویدیوکنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام ادامه داد: فاز دوم پروژه آب شیرین کن ملکشاهی با اعتبار 65 میلیارد ریال و ظرفیت 28 لیتر در ثانیه و جمعیت تحت پوشش 16 هزار نفر از مهمترین طرح های حوزه آبرسانی بود که در این شهرستان وارد فاز اجرایی شد.

تیموری اضافه کرد: طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب، 30 کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی 20 کیلوولت، 9 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و 24.5 کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر 500 میلیمتر است که با بهره برداری از آن مشکل آب شهر ارکواز ملکشاهی برطرف شد.

وی با اشاره به آبرسانی به هفت طرح روستایی در نقاط مختلف استان در قالب پویش الف - ب - ایران یادآور شد: در این مدت(شهریورماه سال جاری) طرح آبرسانی به روستاهای دارتوت و لتاب شهرستان چرداول، شهید سیکانی دره شهر، خربزان زرین آباد دهلران، روستای ورمله، گاودول و داربید کرنی هلیلان و روستای زید در شهرستان بدره به بهره برداری رسید.

بنا به گفته تیموری، برای اجرای این پروژه های آبرسانی در سطح هشت روستا 260 مترمکعب حجم مخازن و 12 کیلومتر خط انتقال با اعتبار 5.6 میلیارد ریال هزینه شده است.

با بهره برداری از این طرح ها، 384 خانوار با جمعیت یک هزار و 600 نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9074

به "خبرنگاران 32 پروژه آبرسانی ایلام در قالب پویش الف-ب-ایران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 32 پروژه آبرسانی ایلام در قالب پویش الف-ب-ایران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید