خبرنگاران 13 هزار قالیباف خراسان شمالی شرایط عضویت در بیمه روستایی دارند

به گزارش دوست بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: 13 هزار قالیباف این استان شرایط عضویت و برخورداری از مزایای بیمه روستایی را دارند و از این قشر هنرمند می خواهیم که از این فرصت استفاده و خود را بیمه اجتماعی کنند.

خبرنگاران 13 هزار قالیباف خراسان شمالی شرایط عضویت در بیمه روستایی دارند

محمدرضا غلام زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد قالیباف با سن 18 تا 50 سالگی می توانند زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار با تلاش و همراهی سازمان برنامه و بودجه، پوشش بیمه اجتماعی رایگان همگانی برای یک میلیون و 400 هزار خانوار روستایی محروم از بیمه اجتماعی در کشور محقق شد و تمامی افراد دارای شرایط پس از پایش به صورت رایگان از خدمات بیمه ای برخوردار خواهند شد.

وی گفت: بر این اساس قالیبافان، هنرمندان صنایع دستی، مددجویان بهزستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، رانندگان بخش حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر می توانند زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

وی گفت: در مرحله اول این طرح با سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه خواهیم داشت تا افراد زیر پوشش خود را، که مشمول بیمه اجتماعی هستند، معرفی کنند.

غلامزاده اضافه کرد: افرادی که در این طرح ثبت نام کنند از حمایت های پنج ساله دولت بهره خواهند برد، در سال اول از تخفیف 100 درصدی برخوردار خواهند شد و به ترتیب در سال دوم، سوم و چهارم از تخفیف 80، 60 و 40 درصدی و در سال پنجم نیز از 20 درصد تخفیف برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تعداد بیمه شدگان استان نداریم گفت: از قالیبافان و سایر افراد مشمول می خواهیم که از این فرصت استفاده کنند و تا پنج سال از حمایت های دولت بهره مند شوند که دولت علاوه بر این کمک پنج ساله هشت ماه حق بیمه افراد را پرداخت می کند و به نوعی بیمه شدگان تنها حق بیمه چهار ماه خود را پرداخت می کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین حدود 800 نفر نیز از هنرمندان صنایع دستی که مجوزهای لازم را دارند و زیر پوشش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هستند می تواند در این طرح ثبت نام کنند و علاوه بر این افراد تعداد زیادی هنرمند در استان فعال هستند که باید مجوز مربوطه را کسب کنند تا زیر پوشش بیمه اجتماعی نیز قرار گیرند.

غلامزاده گفت: طبق آمار اداره کل میراث فرهنگی 10 تا 15 هزار نفر از هم استانی ها در انواع مختلف رشته های صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند که اگر شرایط سنی را داشته باشند باید برای بیمه خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: آمار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز که شرایط بیمه اجتماعی را دارند توسط خود دستگاه ها به وزارتخانه مربوطه ارسال شده است که پس از پایش تعداد و نام آنان به صندوق کشور معرفی خواهند شد.

تا به امروز 25 هزار و 960 نفر از قالیبافان خراسان شمالی پیروز به دریافت کارت شناسایی قالیبافی شده اند که این کارت ها در حوزه های بافت، بازسازی، رنگرزی، پرداخت و طراحی صادر شده است.

در خراسان شمالی سالانه 100 هزار مترمربع فرش تولید می شود و کمتر از سه هزار نفر زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

179 هزار نفر از شهروندان استان مشمول استفاده از مزایای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که تا به امروز 58 هزار و 500 نفر آنان زیر پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

بیش از60 هزار و 255 خانوار با جمعیتی حدود 112 هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و 38 هزار و 700 خانوار مشتمل بر 91 هزار و 600 نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هستند.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند و 37 تا 42 درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است، 30 هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایر هستند.

خراسان شمالی جزو استان های با سطح درآمدی پایین است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7981

به "خبرنگاران 13 هزار قالیباف خراسان شمالی شرایط عضویت در بیمه روستایی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13 هزار قالیباف خراسان شمالی شرایط عضویت در بیمه روستایی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید