خبرنگاران 110هزار پرنده در تالاب های چهارمحال و بختیاری زمستان گذرانی می کنند

به گزارش دوست بلاگ، شهرکرد - خبرنگاران- مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن گفت: هم اکنون به دلیل شرایط امن تالاب ها، بیش از 110 هزار پرنده مهاجرآبزی و کنارآبزی در تالاب های استان زمستان گذرانی می کنند.

خبرنگاران 110هزار پرنده در تالاب های چهارمحال و بختیاری زمستان گذرانی می کنند

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

مرتضی منصوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از این تعداد بیش از 60 هزار قطعه پرنده در تالاب چغاخور، 30 هزار قطعه در تالاب گندمان و 20 هزار قطعه در تالاب های علی آباد و سولقان زمستان گذرانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال 60 گونه پرنده در تالاب های استان فرود آمد، گفت: این پرندگان از خانواده لک لک ها، حواصیل سفید و قهوه ای، اردک ها، خوتکا، اَگرت، حواصیل، فلامینگو، کشیم های کوچک و بزرگ، آبچلیک، چنگر، بوتیمار، خروس کولی، کاکایی و پرستوی دریایی مرغابی سانان، خروس کولی، پرستوی دریایی، خانواده مرغابی ها، چنگرها، اگرت ها، غاز خاکستری، درنای خاکستری، گنجشک سانان و کاکاهای دریایی هستند.

به گفته وی، این پرندگان از اواسط پاییز مهاجرت خود را ازمنطقه سردسیری سیبری و آسیای میانه به سمت خلیج فارس آغاز می کنند و در جهت راه در تالاب های استان به دلیل آب و هوای مستعد و آب و زیستگاه مناسب فرود می آیند.

منصوری گفت: برای نخستین بار امسال گونه اسکوای قطبی در تالاب گندمان و گونه باکلان و همچنین انواع مرغابی ،حواصیل و لک لک نیز در تالاب های استان به تعداد زیاد مشاهده شد.

وی با اشاره به اینکه پاییز امسال تالابهای استان دچار یخ زدگی نشد، گفت:تا به امروز هیچ گونه موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان نیز در این گونه ها مشاهده نشده است.

به گفته وی،شکار در تالاب های حفاظت شده استان ممنوع است و با متخلفان شکار برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرنگاران، تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن در 70 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8279

به "خبرنگاران 110هزار پرنده در تالاب های چهارمحال و بختیاری زمستان گذرانی می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 110هزار پرنده در تالاب های چهارمحال و بختیاری زمستان گذرانی می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید