خبرنگاران فزونی در سنای آمریکا با کدام حزب خواهد بود؟

به گزارش دوست بلاگ، نیویورک- خبرنگاران- نظرسنجی های انتخاباتی نشان می دهند دموکرات ها حداقل می توانند پنج کرسی جمهوریخواهان را در سنای آمریکا تصاحب نمایند و به این ترتیب اکثریت را در این مجلس به دست گیرند.

خبرنگاران فزونی در سنای آمریکا با کدام حزب خواهد بود؟

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، کنگره آمریکا هم در 13 آبان شاهد سرانجام رای گیری برای مشخص تکلیف تمام 435 عضو مجلس نمایندگان و همچنین 35 کرسی مجلس سنا خواهد بود.

در این رقابت ها 12 کرسی دموکرات و 23 کرسی جمهوریخواه در معرض رای قرار گرفته اند و همین مساله باعث شده است وضیت اکثریت جمهوریخواهان در سنا متزلزل گردد.

مطابق آخرین نظرسنجی های اجرا شده که در تارنمای 538 در دسترس قرار گرفته اند در ایالت آلاباما شرایط نامزد جمهوریخواه در نظر سنجی ها بهتر دیده می گردد به گونه ای که کفه ترازو به نسبت 55 درصد در برابر 41 درصد به نفع او سنگین تر است.

در آرکانزاس شرایط همچنان به نفع جمهوریخواهان با رجحان 63 درصدی و برای آلاسکا هم نامزد جمهوریخواه با سه امتیاز از رقیب خود جلوتر است.

شرایط برای نامزد دموکرات در ایالت مین بهتر است و تا به امروز در نظرسنجی ها 3 امتیاز از رقیب جمهوریخواه پیشی دارد.

نیوهمپشایر هم با اختلاف 15 درصدی، رجحان دموکرات ها را پیش بینی می نمایند و در ماساچوست هم این اختلاف با رقیب جمهوریخواه به مثبت 39 رسیده است.

در نیوجرسی نامزد دموکرات ها با 25 امتیاز از رقیب جمهوریخواه خود جلوتر است و در ویرجینیا هم 18 درصد رجحان از آن دموکرات ها است.

اما در وست ویرجینیا پیشتازی با جمهوریخواهان با اختلاف 20 درصدی است و در کارولینای شمالی هم تا به امروز نامزد دموکرات ها با 3 درصد از رقیب خود پیش افتاده است.

در کارولینای جنوبی رقابت بین دو نامزد دموکرات (هریسون) و نامزد جمهوریخواه (گراهام) بسیار تنگاتنگ است و هر دو در عدد 46 با هم برابری دارند.

در جورجیا هم نامزد دموکرات با حداقل 9 امتیاز از نامزد جمهوریخواه جلوتر است اما در ایالت تنسی، این نامزد جمهوریخواه است که با 21 امتیاز رجحان دارد.

در کنتاکی هم مک کانل جمهوریخواه همچنان با 10 امتیاز مثبت از رقیب دموکرات فاصله دارد و در ایلینوی هم برعکس، نامزد دموکرات با 19 امتیاز مثبت، جمهوریخواهان را پشت سر گذاشته است.

در میشیگان هم فعلا نامزد دموکرات شانس یک تا 6 درصدی را از آن خود نموده است و در مینه سوتا هم این اختلاف با 14 امتیاز مثبت به نفع دموکرات ها ثبت شده است.

در ایالت آیوا بعضی از نظرسنجی ها رجحان سه درصدی برای دموکرات ها را نشان می دهند و بعضی دیگر هم رجحان یک تا 6 درصدی برای نامزد جمهوریخواه را به دست آورده اند.

در لوئیزیانا شرایط با رجحان 19 تا 25 درصدی و در تگزاس با رجحان 2 تا 10 درصدی به نفع جمهوریخواهان است.

اوکلاهاما هم شاهد رجحان 20 درصدی جمهوریخواهان است و در کانزاس هم این رقم برای جمهوریخواهان مثبت چهار است.

ایالت نبرسکا هم جمهوریخواهان را با 30 امتیاز در صدر دارد اما در مونتانا در حال حاضر دموکرات ها یک درصد رجحان دارد.

آیداهو شاهد اختلاف 26 درصدی و در ویومینگ هم اختلاف 29 درصدی به سمت جمهوریخواهان است.

در ایالت کلرادو دموکرات ها با 8 امتیاز در حاشیه امنی نسبت به جمهوریخواهان قرار دارند و همین شرایط در نیومکزیکو با 11 درصد مثبت برای دموکرات ها وجود دارد.

دموکرات ها در آریزونا هم بین 5 تا 7 درصد پیشتاز هستند و پیش بینی می گردد در ایالت اورگان هم این رقم برای دموکرات ها مثبت 20 باشد.

نامزد جمهوریخواهان برای کرسی سنا در ایالت می سی سی پی هم با اختلاف 8 درصدی از رقیب دموکرات خود جلوتر است.

به این ترتیب، گذشته از 2 حوزه رای گیری برای کرسی جمهوریخواهان که رقابت تنگاتنگی وجود دارد، به نظر می رسد دموکرات ها بتوانند حداقل پنج کرسی جمهوریخواهان را تصاحب نمایند و البته شاید یک کرسی خود را واگذارند.

در حال حاضر از مجموع 100 کرسی دموکرات ها 47 کرسی(45 دموکرات و 2 مستقل) و جمهوریخواهان هم 52 کرسی سنا را در اختیار دارند. یک کرسی هم در اختیار معاون اول رئیس جمهوری واقع شده است

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7617

به "خبرنگاران فزونی در سنای آمریکا با کدام حزب خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فزونی در سنای آمریکا با کدام حزب خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید