خبرنگاران اشپیگل ترامپ را بازنده سال نامید

به گزارش دوست بلاگ، تهران- خبرنگاران- هفته نامه آلمانی اشپیگل روز شنبه با اشاره به شکست تاریخی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، وی را بازنده سال نامید.

خبرنگاران اشپیگل ترامپ را بازنده سال نامید

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، با اعلام نتایج شمارش آرا در آمریکا و مشخص شدن پیروزی جو بایدن رسانه های جهان تعابیر مختلفی را برای شکست دونالد ترامپ به کار برده و آن را بدترین شکست تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایالت متحده دانسته اند. نشریه اشپیگل آلمان نیز با توجه به شکست های پی درپی ترامپ در سیاست خارجی، مسائل داخلی و بدتر از همه انتخابات ریاست جمهوری که به منزله از دست رفتن کامل قدرتش به حساب می آید، او را با عنوان بازنده سال مورد خطاب قرار داد.

این نشریه در مطلب خود نوشت: دونالد ترامپ ابتدا منکر خطرناک بودن همه گیری می شود، سپس به کووید-19 مبتلا و پس از آن به یک انتشاردهنده فوق العاده تبدیل می شود. اشپیگل این سوال را مطرح می کند که آیا شرایط برای ترامپ می تواند بدتر از این شود؟ هنوز جای سقوط بیشتر او وجود دارد. اما بدون شک روز 4 اکتبر (13 مهر) و روز پس از انتخابات ریاست جمهوری، بدترین روزهای برای او بوده است.

بیماری ترامپ و انتقال او به بیمارستانی نظامی در بحبوحه مبارزات انتخاباتی یکی از صحنه هایی است که اشپیگل به تشریح آن پرداخته و از آن به عنوان تصویری از بی مسئولیتی رئیس جمهوری آمریکا یاد کرده است. ترامپ در دوره بستری شدن خود با حضور محافظانش به دیدار هوادارانش در اطراف بیمارستان رفته و جان دیگران را نیز به خطر می اندازد.

اشپیگل می نویسد: چند روز پیش، آزمایش کرونای ترامپ مثبت بود. او را با تب و سرفه شدید با بالگرد از کاخ سفید به بیمارستان منتقل کردند. حالا او محافظانش را مجبور می کند با او در ماشین بنشینند.

در مجموع سخنان و اقدامات نادرست ترامپ در کنترل همه گیری کرونا موجب شد که بسیاری از رای دهندگان آمریکایی از دادن رای مجدد به او خودداری کرده و زمینه شکستش از نامزد دموکرات ها را فراهم کنند.

قرار است مجمع برگزینندگان روز دوشنبه برای اعلام رسمی نام پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 تشکیل جلسه دهند، پس از آن مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب در روز بیستم ژانویه (اول بهمن) برگزار خواهد شد.

عملکرد ضعیف ترامپ به حدی بود که مردم آمریکا دیگر نمی خواهند او نامزد ریاست جمهوری شود. نتایج نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که 60 درصد از مردم آمریکا نمی خواهند که ترامپ بار دیگر در سال 2024 نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. نظرسنجی رادیو عمومی ملی (NPR) و شبکه پی بی اس نشان می دهد که تنها 32 درصد از شرکت کنندگان بر این باورند که ترامپ باید در سال 2024 دوباره شانس خود برای ریاست جمهوری را امتحان کند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8190

به "خبرنگاران اشپیگل ترامپ را بازنده سال نامید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اشپیگل ترامپ را بازنده سال نامید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید