حریری: فضا مثبت است، گشایش بزرگی حاصل شده است

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، منابع لبنانی از ملاقات میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه این کشور با یکدیگر در کاخ بعبدا خبر دادند.

حریری: فضا مثبت است، گشایش بزرگی حاصل شده است

حریری پس از ملاقات با میشل عون گفت: فضا مثبت است و گشایش بزرگی حاصل شده است و ما تصمیم گرفتیم که فردا با میشل عون ملاقات کنیم تا قبل از سال جدید به فرمولی درباره تشکیل کابینه برسیم.

همزمان منابع مطلع لبنانی هم فضای مذاکرات میان میشل عون و حریری را مثبت قلمداد کردند.

این منابع تاکید کردند: امور به شکل جدی دنبال می گردد و اگر موانع رفع گردد طی دو روز آینده دولت لبنان تشکیل خواهد شد.

این در حالی است که العربی الجدید به نقل از بعضی منابع با اشاره به ملاقات امروز میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان نوشت: این ملاقات پس از تلاشهای بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان انجام می گردد که برای نزدیک کردن دیدگاه طرفین وارد عمل شد تا به تفاهمی مشترک دست یابند که تشکیل کابینه و تولد آنرا قبل از انتها امسال رقم بزند.

این منابع بیان کردند که دولت پیشبرد امور لبنان دیگر بیش از این نمی تواند به فعالیت ادامه بدهد چون از حیث قانون اساسی با مشکل روبرو می گردد.

منابع لبنانی که نامشان را فاش نکردند به العربی الجدید اعلام کردند که رئیس جمهور لبنان بر عکس آنچه جریان المستقبل به ریاست حریری می گویند به ثلث معطل(یک سوم معطل یا ضامن بنا به تعبیر بعضی، یعنی دستیابی اقلیت به یک سوم کرسی های وزارتی به اضافه یک و این مانع از آن می گردد که اکثریت تصمیم های مهم و سرنوشت ساز را به تنهایی بگیرد و تک روی کند به خصوص که قانون اساسی لبنان شرط نموده مصوبات دولت با رای یک سوم اعضای دولت تصویب گردد تا لازم الاجرا باشند.) پایبند نیست. آنچه میشل عون بر آن اصرار دارد وحدت معیارهاست و اینکه در تشکیل کابینه نقش داشته باشد و اسامی پیشنهادی به وی داده گردد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8318

به "حریری: فضا مثبت است، گشایش بزرگی حاصل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریری: فضا مثبت است، گشایش بزرگی حاصل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید