تعیین راستا شغلی دانشجویان هدف دانشگاه علامه طباطبایی است

به گزارش دوست بلاگ، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نخستین هدف ما در دانشکده اقتصاد این دانشگاه این است که با برگزاری رویداد کارآفرینی جهت شغلی دانشجویان را تعیین کرده و آنها را برای آینده شغلی شان راهنمایی کنیم.

تعیین راستا شغلی دانشجویان هدف دانشگاه علامه طباطبایی است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرنگاران، حسن تاری دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در چهارمین دوره رویداد کارآفرینی چکاوک که در دانشکده اقتصاد این دانشگاه برگزار گشت، گفت: دانشجویان باید در ابتدای ورود به دانشگاه شغل و آینده خود را مشخص کنند به طوری که هر دروسی که آنها می خوانند باید در آینده شغلی آنها به صورت مستقیم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: ما در چهارمین رویداد کارآفرینی چکاوک در طول سه هفته و همچنین در طول سه ماه دانشجویان را با اندیشه ها و مخاطرات دنیای کسب و کار آشنا می کنیم که در واقع می توان گفت این کلاس را در قالب یک ترم تحصیلی بوده و همه دانشجویان با مفهوم کارآفرینی آشنا خواهند شد. به طوری که افراد مختلفی شامل صادر کنندگان، تولید کنندگان و تاجران داخلی تجربیات خود را در قالب دوره های آموزشی به آنها منتقل می کنند.

دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: مهمترین کار رویداد کارآفرینی این است که جوانان دانشگاهی را در فرایند شغلی هدایت می کند. در واقع در این رویداد دانشجویان با تبادل دانش و جمع آوری روبرو می گردد به طوری که در قالب یک ترکیب مهندسی دانش آموخته های خود را مورد استفاده قرار می دهند.

تاری شرح داد: ما در این رویداد به دانشجویان این آگاهی را می دهیم که در زنجیره ارزش آنها در کجای نمودار قرار دارند و در واقع جایگاه شان را مشخص می کنیم. به طوری که کسب و کاری پیروز است که به ایجاد ثروت نائل گردد. این در حالی است که مهمترین وجه ممیزه آدم های پیروز شناخت دنیا و داشتن ایده برای استفاده از فرصت ها است. در واقع به معنای دیگر باید بگویم ایده از ذهن دانشجویان پاسخ به نیازهای موجود در جامعه است.

وی ادامه داد: در چهارمین رویداد کارآفرینی چکاوک دانشگاه های تهران، امیرکبیر، شریف، شهیدبهشتی و علم و صنعت همکاری می کنند به طوری که 50 درصد ظرفیت مشارکت دانشجویان مربوط به این دانشگاه است. البته باید به این نکته اشاره کنم که درصد قابل توجهی از مخاطبان ما دانش آموزان دبیرستانی هستند. که آنها در این رویداد یاد می گیرند که به خود باوری برسند. در واقع اعتماد به نفس و مهارت های ارتباطی و همچنین مهارت کسب وکار به آنها داده می گردد. این در حالی است که تمام کسانی که از دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه در این دوره های کارآفرینی شرکت کرده اند به طور صد در صد پس از پایان دوره دارای شغل های مختلف در رشته تخصصی خود شده است.

دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشجویانی که علاقمند هستند در این رویداد کارآفرینی شرکت کنند می توانند با پرداخت تنها 50 هزار تومان ثبت نام کنند و از طرفی باید بگویم دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با مبلغ کمتری نزدیک به 30 هزار تومان می توانند در این دوره آموزشی مشارکت داشته باشند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 736

به "تعیین راستا شغلی دانشجویان هدف دانشگاه علامه طباطبایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعیین راستا شغلی دانشجویان هدف دانشگاه علامه طباطبایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید