بررسی شرایط دوومیدانی کاران ایران برای رسیدن به المپیک، ابهام در قرارداد مربیان

به گزارش دوست بلاگ، فدراسیون دوومیدانی برای برخی از ورزشکاران که شانس المپیکی شدن دارن اردوهای مختلفی را در نظر گرفته، این در حالی است که نه تنها کار آنها سخت است بلکه در مورد عقد قرارداد با مربی و محل برگزاری اردو نیز ابهاماتی وجود دارد.

بررسی شرایط دوومیدانی کاران ایران برای رسیدن به المپیک، ابهام در قرارداد مربیان

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون دوومیدانی در سال منتهی به المپیک 2020 برنامه چندین ورزشکار را بررسی و برای آنها اردوهای آماده سازی در نظر گرفته است. شیری و رسولی (دو ورزشکار پرتاب دیسک) را به بلاروس، کیوان قنبرزاده (پرش ارتفاع) را به روسیه و حسن تفتیان را به فرانسه اعزام کرده است. علاوه بر این برای احسان حدادی، مهدی پیرجهان، محمدحسین ابارقی(200 متر)، شاهین مهردلان(پرتاب وزنه)، محمدجعفر مرادی(ماراتن) هم اردو درنظر گرفته است. این در حالی است که در مورد هزینه اردو، محل برگزاری، نوع قرارداد با مربی و شانس المپیکی شدن برخی از این ورزشکاران ابهاماتی وجود دارد که نیاز است فدراسیون دوومیدانی به آنها پاسخ بدهد.

ابهام در اردوی بلاروس پرتابگران!

اردوی بهنام شیری و حسین رسولی، 5 بهمن ماه در بلاروس آغاز شد که طبق اعلام فدراسیون دوومیدانی یک ماه ادامه دارد، هر چند ایرج عرب در نشست کیمیسیون رسانه مدت این اردو را سه ماهه گفت! در این مدت تنهاچند مصاحبه از این ورزشکاران منتشر شده که از شرایط اردو اظهار رضایت کرده اند اما شنیده شده فدراسیون با مربی این ورزشکار گفت و گویی برای عقد قرارداد نداشته است و ارتباط فدراسیون با مربی آنها تنها از طریق ورزشکاران بوده است. علاوه براین گویا قراردادی بین فدراسیون و مربی این پرتابگران بسته نشده و فدراسیون هزینه اردو را به این دو ورزشکار داده تا خود کار عقد قرارداد و برنامه اردویی را انجام دهند. ضمن اینکه شنیده می گردد کولنوچنکو (مربی دو پرتابگر ایران) سابقه چندان مناسبی در مربیگری ندارد. در شرایطی که فدراسیون در دوره سرپرستی به سر می برد و هر هزینه ای عواقبی برای رئیس آینده دارد، نیاز است که فدراسیون در مورد شائبه های مطرح شده شفاف سازی کند.

تمرین قنبرزاده در سکوت!

کیوان قنبرزاده، ورزشکار پرش ارتفاع، یکی دیگر از کسانی است که برنامه های خود را به فدراسیون ارائه داد و به اردوی روسیه اعزام شد. اما سوال اینجاست که آیا شرایط آب و هوایی روسیه در زمستان برای برگزاری اردو مناسب است؟ هرچند که شرایط عقد قرارداد با زاگو رول کو(مربی پرش ارتفاع) هم معین نیست.

علاوه بر این از زمانی که قنبرزاده به روسیه اعزام شده است هنوز خبری از فرایند تمرینات و آمادگی او منتشر نشده و معین نیست که آیا نظارتی بر فرایند آماده سازی این ورزشکار وجود دارد یا خیر؟

هزینه های دوره سرپرستی منطقی است؟

مهدی پیرجهان، محمد حسین ابارقی و محمدجعفر مردادی، دیگر ورزشکارانی هستند که برنامه های خود را به فدراسیون ارائه داده ند. درست است که حمایت از ورزشکاران جوان و کسانی که شانس المپیک دارند، اقدامی مثبت است اما باید به این موضوع هم توجه کرد که فدراسیون اکنون در دوره سرپرستی به سر می برد و نباید خزانه فدراسیون را در این مدت کوتاه، بدون برنامه خاصی و بدون نظارت دقیق خالی کرد. شاهین مهردلان نیز یکی دیگر از ورزشکارانی است که برنامه خود را به فدراسیون ارائه داد که با موافقت مسئولان نیز همراه بود. او تمرینات خود را آغاز کرد اما پس از مدتی از عمل نکردن فدراسیون به تعهدات انتقاد کرد. اینکه ورزشکار واسطه بین فدراسیون و مربی گردد و قرارداد منعقد کنند، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

فدراسیون ضمن اینکه باید شرایط، ورزشکاران و شانس آنها از نظر کسب سهمیه المپیک را بررسی کند بلکه نیاز است که بدون واسطه با مربی ورزشکاران گفت و گو و قرارداد آنها را به صورت رسمی منعقد کند.

حمایت های کم از بخش بانوان!

فرزانه فصیحی(دونده) تنها بانوی دوومیدانی کاری است که برنامه خود را به فدراسیون ارائه داده و قرار است که مدتی در جریزه کیش تمرین کند. این ورزشکار که در ماده 60 متر افتخارآفرینی کرد و برای اولین بار ورودی مسابقات جهانی داخل سالن را به دست آورد، قصد دارد که در ماده های 100 و 200 متر خود را برای کسب سهمیه المپیک 2020 آماده کند. فدراسیون هر چند ادعای حمایت از بخش بانوان را دارد اما فصیحی تنها ورزشکاری است که به صورت مستقیم برنامه خود را ارائه کرده است.

با اینکه فرایند بانوان از المپیک دور اسن و فدراسیون نیز بارها این موضوع را اعلام کرده اما مسئولان می توانند با برنامه ریزی بلند مدت و حمایت از بانوانی که آمادگی بیشتر دارند شانس آنها را برای کسب سهمیه المپیک بعد بیشتر کنند.

دوومیدانی کاران ایران چقد شانس کسب سهمیه دارند؟

از بین ورزشکارانی که برنامه آنها توسط فدراسیون بررسی شده است تنها حسن تفتیان و احسان حدادی سهمیه المپیک 2020 را کسب کرده اند. سایر ورزشکاران کار سختی پیش رو دارند و با توجه به رکوردهای آنها و ورودی های المپیک بیشتر باید امیدوار بود که از طریق رنکینگ سهمیه کسب کنند. با بررسی شرایط رکوردهای ورزشکاران ایران، جایگاه آنها در جهان، ورودی های المپیک و ظرفیت سهمیه های المپیک می توان فهمید که به جز مهدی پیرجهان، کار بقیه برای رسیدن به المپیک سخت است. فدراسیون جهانی، یک جولای 2020 (12 خرداد 99) ورزشکارانی که از طریق ورودی سهمیه المپیک را کسب کرده اند و رنکینگ جهانی ورزشکاران را معین می کند و در 2 تا 5 جولای سایر سهمیه های المپیک را از طریق رنکینگ بین دوومیدانی کاران توزیع می کند، باید دید که سهم ایران از این سهمیه ها چقدر خواهد بود.

در زیر شرایط ورزشکاران از نظر رکورد، رنکینگ، ورودی المپیک و ظرفیت المپیک در هر ماده بررسی می گردد.

- فرزانه فصیحی(دوی 100 متر) : بهترین رکورد شخصی 11.78، رنکینگ جهانی 439، ظرفیت المپیک 56، ورودی المپیک 11.15

- مهدی پیرجهان(دوی 400 متر با مانع) : بهترین رکورد فصل 49.33، رنکینگ جهانی 29، ظرفیت المپیک 40 نفر، ورودی المپیک 48.90

- شاهین مهردلان (پرتاب وزنه) : بهترین رکورد فصل 20.74، رنکینگ جهانی 75، ظرفیت المپیک 32 نفر، ورودی المپیک 21.10

- بهنام شیری(پرتاب دیسک) : بهترین رکورد فصل 60.89، رنکینگ جهانی 63، ظرفیت المپیک 32 نفر، ورودی المپیک 66.00

- حسین رسولی(پرتاب دیسک) : بهترین رکورد فصل 55.04، رنکینگ جهانی 224، ظرفیت المپیک 32، ورودی المپیک 66.00

- کیوان قنبرزاده(پرش ارتفاع) : بهترین رکورد فصل 2.23، رنکینگ جهانی 80، ظرفیت المپیک 32، ورودی المپیک 2.33

- محمدجعفر مردادی(ماراتن) : بهترین رکورد شخصی 2:17:41، رنکینگ جهانی 1205، ظرفیت المپیک 80 نفر، ورودی المپیک 2:11:30

- محمدحسین ابارقی(200 متر): تنها رکوردی که به عنوان بهترین رکورد فصل این ورزشکار ثبت شده است به 60 متر داخل سالن برمی گردد که 6.77 است. علاوه بر این جایگاه کلی این ورزشکار 6784 است و رنکینگی در 200 متر برایش ثبت نشده است. ظرفیت المپیک 56 نفر، ورودی المپیک 20.24

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3906

به "بررسی شرایط دوومیدانی کاران ایران برای رسیدن به المپیک، ابهام در قرارداد مربیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی شرایط دوومیدانی کاران ایران برای رسیدن به المپیک، ابهام در قرارداد مربیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید