برای خرید برترین کاپشن زنانه به چه مواردی باید توجه کنید؟

به گزارش دوست بلاگ، با سردتر شدن هوا، معمولا خانم ها مثل آقایان سراغ کمد لباس های زمستانی خود می روند. کاپشن ها، پلیورها، هودی ها و در یک کلام همه لباس های گرم را از کمد بیرون می آورند تا در طول فصل سرد گرم بمانند. البته، گاهی اوقات کاپشن هایشان کهنه یا تنگ شده و به فکر خرید کاپشن تازه میفتند. اینجاست که از خود می پرسند که برترین کاپشن زنانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ برترین مارک کاپشن زنانه کدام است؟ یا حتی کاپشن زنانه از کجا بخرم؟ اگر برای شما هم چنین شرایطی پیش آمده، خواندن این مقاله به شما یاری می نماید. در ادامه، هرآنچه باید درباره انتخاب برترین کاپشن زنانه و برترین مارک های این کاپشن بدانید را شرح می دهیم.

برای خرید برترین کاپشن زنانه به چه مواردی باید توجه کنید؟

ویژگی های برترین کاپشن زنانه چیست؟

برای اینکه برترین کاپشن زنانه مناسب فصل گرم و استایل خود خریداری کنید، باید به 8 نکته مهم توجه کنید. این نکات را در ادامه می خوانید.

1. انتخاب کاپشن بر اساس حالت و شکل بدن

اولین و مهم ترین نکته برای انتخاب برترین کاپشن زنانه این است که به شکل و حالت بدن خود توجه کنید. به طور کلی، 4 تیپ بدنی جهت انتخاب کاپشن وجود درد که با نام های هندسی معین می شوند. البته، بعضی از مدل های کاپشن برای هر شکل بدنی مناسب هستند. به هر حال، جهت انتخاب یکی از این مدل ها باید سراغ آن هایی بروید که توجه همه را به برترین ویژگی شما جلب کند. یک کاپشن باید روی منحنی های بدن شما صاف بایستد و در عین حال، فضای کافی برای لباس های زیر کاپشن داشته باشد.

انواع فرم و حالت بدن که هنگام خرید کاپشن زنانه باید به آن توجه کنید، عبارت اند از:

ساعت شنی: در این فرم بدن، بالاتنه و پایین تنه به یک مقدار و متناسب هستند و کمر کوچک تر است. جهت انتخاب برترین کاپشن زنانه برای این فرم بدن باید سراغ کاپشن هایی بروید که طراحی و برش های پرنسسی دارند. کاپشن های کمربنددار نیز کمر کوچک شما را برجسته می نمایند چون روی انحنای آن صاف می ایستند.

مثلث: در شکل بدنی مثلثی، بالاتنه کوچک تر از پایین تنه است. گاهی اوقات مقدار این دو قسمت از بدن با یکدیگر بسیار تفاوت دارد. در انتخاب کاپشن برای این فرم بدنی باید سراغ کاپشن هایی بروید که بالاتنه آن کاملا مقدار بالاتنه شماست. کاپشن های برش دار با طراحی خوب هم می توانند توجه را به کمر شما جلب نمایند و شما را قدبلندتر و کمرتان را باریک تر نشان دهند.

مثلث معکوس: در فرم بدنی مثلثی معکوس، بالاتنه بزرگ تر از پایین تنه است. این فرم بدنی با کاپشن هایی که طرح های عمودی دارند، زیباتر می گردد. کاپشنی با حلقه آستین های مربعی و خطوط باریک شانه، بالاتنه را باریک تر نشان می دهد. کاپشن هایی با یقه های باریک، قیفی و کیمونو نیز باعث می شوند که همه به صورت شما بیشتر توجه نمایند و برترین مدل کاپشن زنانه برای شما هستند.

بیضی: کمر افرادی که اندامی بیضی شکل دارند، چندان معین نیست و اغلب باسن و عرض شانه هایشان کوچک تر از شکمشان است. برای انتخاب برترین کاپشن زنانه برای افرادی با این فرم بدنی باید سراغ مدل هایی بروید که بخش شانه و سینه آن ها کاملا مقدار و مناسب بدن شماست اما در قسمت مرکزی بدن کمی بزرگ تر است. کاپشنی که طراحی آن شبیه به کیمونو است، کمی در بخش باسن گشادتر است و به فرم بدن این افراد می آید. یک کاپشن بمب افکن که تا زیر کمر کشیده می گردد، انتخاب خوبی برای این فرم بدنی است.

2. توجه به مقدار گرمای کاپشن

برای انتخاب برترین کاپشن زنانه باید به مقدار گرمای آن نیز توجه کنید. به عبارت دیگر، باید آن را آنالیز کنید تا بدانید چقدر شما را گرم نگه می دارد. برای این کار، باید زمان و نحوه استفاده از کاپشن را در نظر بگیرید. کاپشن ها بر اساس مقدار عایق بودن در برابر سرما به 3 دسته کلی تقسیم می شوند:

  • کاپشن های سه لایه؛ این نوع کاپشن برای فعالیت در سرمای شدید بسیار مناسب است.
  • کاپشن های دولایه؛ این کاپشن ها برای هوای سرد و مرطوب پاییز و زمستان شهرها طراحی شده اند. جزئیات طراحی این نوع کاپشن به گونه ای است که از شما در برابر سرما و خیس شدن زیر باران محافظت می نماید.
  • کاپشن های صدفی؛ طراحی سبک این نوع کاپشن باعث می گردد که فضای کمتری اشغال کند. کاپشن صدفی برای کسانی که فعالیت بدنی بیشتری دارند، مناسب تر است.

3. انتخاب کاپشن برای موقعیت های مختلف

نکته مهم دیگر برای انتخاب برترین کاپشن زنانه این است که به موقعیت پوشیدن آن توجه کنید. اگر این کاپشن را برای گردش عادی یا خرید در روزی سرد می خواهید، بهتر است کاپشنی انتخاب کنید که کلاهی بزرگ تر و حتی خزدار و جیب های آستردار دارد. کاپشن هایی که سبک تر هستند، در برابر رطوبت عایق اند و می توانند از شما در برابر هوای سرد زمستانی محافظت نمایند نیز کاپشن هایی همه کاره هستند که می توانید آن ها را در هر موقعیتی، از کوهنوردی گرفته تا گردش معمولی در شهر بپوشید.

4. توجه به کلاه کاپشن

بخش زیادی از گرمای بدن ما از سرمان خارج می گردد. بنابراین، تقریبا تمام کاپشن های زمستانی کلاه دارند. بهتر است کاپشنی انتخاب کنید که کلاه آن جدا می گردد یا می توانید لبه های آن را با بند تنظیم کنید. این کلاه را می توانید در روزهای سرد روی سر خود محکم کنید. در روزهای گرم تر هم کلاه آن را جدا می کنید تا بار اضافه نباشد.

5. جیب های مفید و کاربردی

جیب ها جزئی ضروری از کاپشن های زمستانی هستند. پوشیدن کاپشن جیب دار در یک روز سرد زمستانی برای خرید باعث می گردد که برای حمل کیف پول و لوازم ضروری احتیاجی به حمل کیف نداشته باشید و راحت تر خرید کنید. در کوهنوردی و اسکی نیز جیب هایی عمیق و آستردار از وسایل مهم شما مثل تلفن همراه یا کیف پول محافظت می نمایند.

6. توجه به قد کاپشن

نکته مهم دیگر برای انتخاب برترین کاپشن زنانه یا دخترانه این است که به قد آن توجه کنید. اگر انسانی فعال تر هستید، بهتر است یک مدل کاپشن با قدی کوتاه تر انتخاب کنید. این مدل کاپشن به شما امکان تحرک بیشتری می دهد. به کسانی که می خواهند کاپشنی گرم تر بخرند نیز کاپشن های بلند را توصیه می کنیم. معمولا پوشش بیشتر بدن به معنای بیشتر گرم شدن است.

7. در نظر گرفتن جنس عایق کاپشن

به طور کلی، عایق کاپشن به مصنوعی و طبیعی تقسیم می گردد. عایق های مصنوعی معمولا از جنس پلی استر هستند و از شما در برابر آب و هوای مرطوب بهتر محافظت می نمایند. این نوع عایق به سرعت خشک می گردد، مراقبت آسانی دارد و معمولا قیمت کمتری دارد.

در مقابل، عایق های طبیعی از جنس پر اردک یا غاز درست می شوند و وزن کمتری دارند. این عایق ها گرمای بدن را بهتر در خود نگه می دارند و برای استفاده روزمره مناسب تر هستند، اما در مقایسه با کاپشن هایی با عایق مصنوعی قیمت بیشتری دارند.

8. کاپشن هایی با ماندگاری بیشتر

یک کاپشن بادوام برای سال های سال دوام می آورد و از شما در برابر سرما محافظت می نماید. ممکن است کاپشنی بادوام قیمت بیشتری داشته باشد، اما مطمئن باشید که صرف هزینه اولیه بیشتر برای شما کاپشنی با ویژگی های عالی و عملکردی فوق العاده به ارمغان خواهد آورد. اگر در پی کاپشنی بادوام هستید، باید جنس عایق کاپشن و پارچه بیرونی آن را آنالیز کنید و در پی اجزای باکیفیتی مانند گیره ها، زیپ ها و بندهای کشی باشید.

برترین برندهای کاپشن زنانه در دنیا

پس از آشنایی با ویژگی های بهتری کاپشن زنانه و دخترانه، باید برترین برندهای کاپشن زنانه در دنیا را هم بشناسید تا انتخابی ساده تر داشته باشید. در ادامه، 7 برند از برترین برندهای کاپشن زنانه را می خوانید.

1. کاپشن های زنانه نورث فیس (The North Face)

کاپشن های کلاه دار نورث فیس برای فعالیت های روزمره مانند دویدن، قدم زدن و رفت و آمد به محل کار مناسب هستند. بنابراین، اگر به کاپشنی برای محافظت در برابر سرمای شدید زمستانی احتیاج دارید، بهتر است از خریدن این مدل صرف نظر کنید. این کاپشن زنانه گرم، ضد آب و لباسی شیک برای فعالیت های روزانه است. کاپشن نورث فیس برای انجام دادن فعالیت های روزانه چندان سنگین نیست، اما به مقدار کافی در برابر سرما مقاومت می نماید.

2. کاپشن های زنانه آر ای آی (REI)

کاپشن های زنانه آر ای آی برای بیشتر فعالیت های زمستانی مناسب هستند. این کاپشن ها اغلب همه کاره هستند و می توانید آن ها را برای موقعیت های مختلف بپوشید. کاپشن زنانه آر ای آی گرم و شیک است و ویژگی هایی که معمولا کاپشن های زمستانی گران قیمت دارند را می توانید در آن پیدا کنید.

عایق بودن در برابر سرما این کاپشن را به لباسی گرم و روزمره تبدیل نموده است. سبکی و راحتی کاپشن زنانه آر ای آی به شما احساس حجیم بودن نمی دهد. از همه مهم تر، جنس این کاپشن به مقدار ای با کیفیت است که می توانید برای سال های سال آن را بپوشید.

3. کاپشن های زنانه همه کاره پاتاگونیا (Patagonia)

اگر در شهری زندگی می کنید که زمستان هایی با بارش برف سنگین و باران های مکرر دارد، کاپشن های پاتاگونیا گزینه ای عالی برای شماست. لایه بیرونی این کاپشن همه کاره طوری طراحی شده که در هر نوع آب و هوایی، از معتدل و بارانی کرفته تا سرد و برفی مناسب پوشیدن باشد.

کاپشن پاتاگونیا می تواند به بخشی جدایی ناپذیر ار کمد لباس های زمستانی شما تبدیل گردد. این کاپشن تقریبا برای هر شرایط زمستانی مناسب است و می توانید آن را فضای باز و برای فعالیت های روزمره شهری بپوشید.

4. کاپشن های زنانه هلی هانسن (Helly Hansen)

کاپشن های هلی هانسن اغلب در برابر باد و باران مقاوم هستند و عایقی از جنس پلی استر دارند. این کاپشن ها فوق العاده گرم هستند. اگر مدل کلاه دار آن ها که لبه های خزدار دارد را انتخاب کنید، صورت تان در سرمای استخوان سوز زمستان گرم می ماند. سرآستین های ضخیم این کاپشن هم از شما در برابر سرما محافظت می نماید.

بخش کمر کاپشن هلی هانسن نیز طوری طراحی می گردد که برای اندام های مختلف متناسب باشد. با این حال، ممکن است این کاپشن ها برای بعضی افراد وزن سنگینی داشته باشند و در بخش شانه شق ورق تر بایستند. بنابراین، حرکت کردن با این مدل کاپشن زنانه کمی سخت است، به ویژه اگر به فعالیت های سخت تری مانند پارو کردن برف زمستانی فکر کنید.

5. کاپشن های زنانه آرکتریکس (ARCTERYX)

کاپشن های دوپوش زنانه آرکتریکس وزن سبکی دارند و برای هر موقعیتی مناسب هستند. طراحی دولایه این کاپشن می تواند از شما در هوای طوفانی محافظت کند و عایق از جنس پلی استر آن به شدت گرم نماینده است. لایه بیرونی این کاپشن دولایه لطیف به نظر می رسد و پر از جزئیات کوچکی مانند قابلیت تنظیم کلاه و جیب هایی با خطوطی نرم است که نشان از کیفیت بالای آن دارد.

6. کاپشن های زنانه کلمبیا (Columbia)

این کاپشن ها گرم، راحت و مقاوم در برابر آب و هوای مختلف هستند. پوشش داخلی این کاپشن ها گرمای بدن را مثل پتو درون خود نگه می دارد و برای بیشتر روزهای زمستانی مناسب است.

ظاهر کاپشن های کلمبیا نیز طوری طراحی شده که در برابر بارش برف مقاومت می نماید. این کاپشن ها نسبت به سایر انواع کاپشن زنانه خوش بوتر هستند. کلاه هایی با آستر پشمی راحت و تزئیناتی از خز مصنوعی نیز جذابیت این مدل کاپشن زنانه را بیشتر نموده است. کاپشن های کلمبیا نسبت به سایر انواع برترین کاپشن زنانه مقدار هایی متنوع تر دارند و از XS تا 3X را شامل می شوند.

7. کاپشن های زنانه ادی بائر (Eddie Bauer)

این مدل کاپشن ها طراحی راحت با فضای کافی برای حرکت و فعالیت های روزمره دارند و شما را حجیم نشان نمی دهند. بعضی از مدل های کاپشن زنانه ادی بائر کلاهی عایق در برابر سرما و باران دارند.

بالاتنه جلوی این مدل کاپشن ها به زیبایی طراحی شده و سرآستین هایش اغلب پشمی و دارای پوششی از جنس خز مصنوعی است. البته، کاپشن های ادی بائر معمولا برای آب و هوای معتدل و گردش های سریع روزانه مناسب هستند چون معمولا در برابر آب و هوای مرطوب و برف و باران یا وزش باد مقاوم نیستند.

این مدل کاپشن ها گرم ترین و برترین کاپشن دخترانه یا زنانه برای آب و هوای مرطوب نیستند، اما برای آب و هوای معتدل برترین گزینه ها هستند و تنوع رنگی بسیاری دارند. کاپشن های ادی بائر معمولا بلند، خیلی بلند یا کوتاه و در مقدار های XS تا 3X هستند.

کلام آخر

همه ما در کمد لباس های زمستانی خود کاپشن یا کاپشن هایی داریم. با آغاز فصل سرد، سراغ این کاپشن ها می رویم تا برای یک زمستان دیگر آماده شویم.

با وجود این، ممکن است کاپشن زنانه ای که در کمد شما جاخوش نموده کهنه شده باشد یا مقدار شما نباشد. در این صورت، باید به فکر تهیه برترین کاپشن زنانه باشید که هم جنس باکیفیتی داشته باشد و هم شما را شیک و خوش استایل نشان دهد. برای انتخاب برترین کاپشن زنانه یا دخترانه باید در وهله اول به 8 نکته مهمی که شرح دادیم توجه کنید. بعد از آن نیز بهتر است از میان برترین برندهای کاپشن زنانه یکی را انتخاب کنید.

ممکن است خرید این کاپشن ها هزینه بیشتری به همراه داشته باشد اما در عوض، جنس باکیفیت و بادوامی دارند و شما را برای سال های سال گرم نگه می دارند. در این مقاله، 7 برند از برندهای کاپشن زنانه را معرفی کردیم. به نظر شما جای کدام نام ها در این لیست خالی است؟

منبع: sewdaily

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آبان 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 18915

به "برای خرید برترین کاپشن زنانه به چه مواردی باید توجه کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید برترین کاپشن زنانه به چه مواردی باید توجه کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید