با مصرف میگو و ماهی در برابر سرطان ضد ضربه شوید!

به گزارش دوست بلاگ، متأسفانه در بعضی از خانواده ها مشاهده می شود که به دلیل اینکه فرزندان خود تمایلی به خوردن میگو و ماهی ندارند، پدر و مادرها نیز خود را از این نعمت سرشار از مواد مغذی محروم می سازند. این در حالیست که اگر مادران ، فرزندان خود را از خُردسالی به مصرف میگو و ماهی عادت دهند، این مشکل در بزرگسالی رفع می شود.

با مصرف میگو و ماهی در برابر سرطان ضد ضربه شوید!

راهکار این مسئله نیز تنها با طبخ صحیح میگو و ماهی می باشد ، تا به یک غذای اشتها آور تبدیل شود و همگی اعضای خانواده از آن بهره مند گردند. خلاقیت و ابتکار در نحوه پخت ، مزه دار کردن ماهی و میگو به یاری طعم دهنده های مختلف و تزئین آن به شیوه هایی که بچه ها آن را می پسندند، می تواند ایشان را به این دو ماده غذایی مقوی علاقمند سازد.

هرچه سرانه مصرف آبزیان دریایی در یک خانواده بالاتر باشد ، ضد ضربه شدن آن ها نیز در برابر انواع بیماری ها بیشتر خواهد شد. افزایش قدرت دفاعی یا همان سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری مرموز و مهلک سرطان، شادابی و سلامت پوست و مو، جلوگیری از ابتلا به افسردگی و سلامت قلب از جمله خواص شگفت انگیزی است که این کوچولوهای خوشمزه می توانند برای بدن داشته باشند!

در برنامه غذایی هفتگی تان، مصرف میگو و ماهی را در اولویت قرار دهید!

هموطنان عزیز جنوبی مان، به خوبی قدر این ماده غذایی سودمند را می دانند و سرانه مصرف میگو و ماهی در استان های جنوب کشور بسیار بالا می باشد. اما بعضاً می بینیم که در استان های مرکزی ، یک مرتبه در ماه نیز از آبزیان دریایی استفاده نمی شود. درست است که عادات غذایی و طبع اهالی هر منطقه با دیگر مناطق متفاوت است ولی قرار دادن یک ماده خوراکی مفید در سبد غذایی که خواص فوق العاده آن برای سلامتی بدن از سوی متخصصین و پزشکان ثابت شده است، دیگر محدود به یک مکان خاص نمی باشد و همیشه باید از شیوه صحیح زندگی ساکنین آن نواحی الگوبرداری نمود.

از دیگر علل کم رنگ شدن مصرف شدن ماهی و میگو در بین خانوارها، قیمت بالاتر آن نسبت به گوشت قرمز و مرغ باشد. با این حال توجه داشته باشید که هزینه ای را که صرف خرید ماهی و میگو می نمایید، به نوعی برای حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده تان پرداخته اید.

مصرف میگو و ماهی راهی آسان برای دور کردن سرطان!

سلنیوم عامل ضد سرطان

سلینوم یک ماده معدنی می باشد که حضور آن در بدن می تواند اعجاب انگیز باشد! شاید شنیده باشید که آنتی اکسیدان ها مانع و سد عظیمی در برابر بروز سرطان هستند.

سلنیوم سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که قادرند تا از بدن در مقابل رادیکال های آزاد تخریب نماینده سلول ها حفاظت نمایند. همچنین سلنیوم با تقویت سیستم ایمنی بدن از رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می کند و پیشرفت شبکه رگ های خونی به سمت تومورها را از بین می برد.

سلنیوم و افزایش سیستم ایمنی بدن

مطالعات اجرا شده نشان می دهد که سلنیوم در تحریک آنتی بادی ها که عناصر سیستم ایمنی بدن هستند ، بسیار موثر واقع شده و می تواند اجسام خارجی ویروسی، باکتریایی و قارچی را نابود کند. استفاده از سلنیوم می تواند بدن شما را مقاوم تر سازد و در برابر بیماری های مختلف واکسینه نماید.

سلنیوم و سرزندگی

سلنیوم به کاهش اکسیداتیو که اغلب در اطراف مفاصل و استخوان ها رخ می دهد ، یاری شایانی نموده و با کاهش التهاب در قسمت های حیاتی بدن، شما می توانید فعال، سالم و با نشاط زندگی کنید.

سلنیوم و کارکرد غده تیروئید

سلنیوم در کنار یُد یک ترکیب ضروری برای عملکرد غده تیروئید است و به تنظیم مقدار هورمون هایی که از این غده ترشح می شود یاری بسیاری می کند.

سلنیوم و سلامت قلب

سلنیوم به عنوان یک رقیق نماینده خون عمل نموده و خطر لخته شدن خون در رگ ها را کاهش می دهد. این ماده همچنین می تواند سطح کلسترول بد خون را تا حد زیادی کاهش دهد. این کلسترول در شریان ها تجمع پیدا می کند و باعث ایجاد بیماری های قلبی- عروقی ، سکته و حملات قلبی می شود. بنابراین سلنیوم یک ماده قدرتمند برای حفظ سلامت قلب انسان است.

توجه: کمبود این ماده معدنی به طور مستقیم نمی تواند باعث بروز بیماری شود ولی در عین حال می تواند سبب شود تا بدن زودتر در دام بیماری هایی بیفتد که بر اثر مسائل تغذیه ای و عفونی به وجود می آیند.

میزان سلنیوم در آبزیان دریایی

طبق آنالیز های اجرا شده هر 80 گرم میگوی بخارپز شده، می تواند تا 48 درصد از سلنیوم مورد احتیاج بدن را تأمین کند. می توان نتیجه گرفت که افرادی که در رژیم غذایی شان از محصولات دریایی بیشتر استفاده می نمایند، کمتر از بقیه به انواع سرطان ها دچار خواهند شد.

اسیدهای چرب امگا 3، کلسیم، ویتامین های B12، A ، D ، E و مواد معدنی فسفر و منیزیم از دیگر مواد ریز مغذی ارزشمند در ماهی و میگو می باشد.

فروشگاه اینترنتی ماهی خان

احترام به حقوق مصرف نماینده و مشتری مداری از اصول حرفه ای عوامل این فروشگاه عظیم اینترنتی ماهی و میگوی جنوب می باشد.

گوشی های هوشمند امروزی زمینه ساز بستری شدند که به سادگی و بدون دردسر بتوانید از خانه ، ماهی و میگوی موردنظرتان را سفارش داده و آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

بسته بندی های کاملاً بهداشتی حکایت از اهمیت دادن این مجموعه به سلامتی هموطنان عزیزمان دارد.

مُهر تأیید بر نحوه کارکرد ماهی خان همان رضایت شما مشتریان گرامی از خرید ماهی جنوب و خرید میگو جنوب می باشد!

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8709

به "با مصرف میگو و ماهی در برابر سرطان ضد ضربه شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مصرف میگو و ماهی در برابر سرطان ضد ضربه شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید