امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ مدل Z40؛ کدام را بخریم؟

به گزارش دوست بلاگ، در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند قیمت مناسب از دو برند چینی فعال در دنیای تکنولوژی یعنی امیزفیت و تی سی اچ می پردازیم؛ ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ مدل Z40. این دو ساعت هوشمند اگر چه با اختلاف قیمتی اندکی نسبت به هم در بازار گجت های هوشمند به فروش می رسند، اما یک سری تفاوت های قابل توجه نیز دارند که اگر از آن ها اطلاع داشته باشید، خیلی راحت تر قادر خواهید از بین این دو محصول مناسب ترین گزینه برای خرید در نظر بگیرید. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند خوش قیمت و پرامکانات از دو برند معتبر را دارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ مدل Z40؛ کدام را بخریم؟

تعیینات کلی امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ Z40 در یک نگاه

در سال 1401، امیزفیت با معرفی نسل تازه سری محبوب Bip، از جمله ساعت هوشمند Bip 3، ورزشکاران را با قابلیت های پیشرفته ای روبرو کرد که به آن ها یاری می نماید تا رجحانن عملکرد را در تمرینات داشته باشند. در سوی مقابل، برند تی سی اچ که جزو تازهترین شرکت های چینی فعال در بازار ایران به شمار می رود، ساعت هوشمند Z40 را با ویژگی های بسیار کاربردی در اختیار کاربران قرار داده و یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت تازه وارد به شمار می رود.

پیش از اینکه به مقایسه و آنالیز بخش های مختلف این دو ساعت هوشمند خوش قیمت بپردازیم، خالی از لطف نیست که نگاهی به جدول تعیینات فنی این دو گجت پوشیدنی داشته باشیم تا ببینیم شرایط آن ها روی کاغذ به چه صورت است.

نام ساعت هوشمندامیزفیت Bip 3تی سی اچ مدل Z40
وزن و ابعاد44.12 در 36.49 در 9.65 میلی متر - 33 گرم بدون بند45 در 24.7 در 11 میلی متر- 48 گرم
سیم کارتخیرخیر
کیفیت ساختفریم و بدنه از جنس پلاستیک باکیفیت - بند سیلیکونی آنتی باکتریال - بدنه مربعیفریم و بدنه آلیاژ روی و پلاستیک ABS- بدنه گرد - بند سیلیکونی
نوع و اندازه نمایشگرTFT با ابعاد 1.69 اینچی - نمایشگر با لبه های خمیده (2.5D)AMOLED با ابعاد 1.43 اینچی - نمایشگر با لبه های خمیده (2.5D)
رزولوشن و روشنایی نمایشگررزولوشن 240 در 280 پیکسل - تراکم پیکسلی 218 پیکسل بر اینچ- نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزرزولوشن 466 در 466 پیکسل - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز- پشتیبانی از نمایشگر همواره روشن (Always On Display)
سیستم عامل و حافظه داخلی و رمسیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 7.0 یا بالاتر و iOS 12.0 یا بالاترسیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 5.0 به بالا و iOS 9.0 به بالا
نوع هشدارویبرهندارد
اسپیکرندارددارد
حسگرها حسگر شتاب سنج سه محوره، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)سنجش ضربان قلب و سطح اکسیژن خون
فناوریفاقد ارتباطات سلولارفاقد ارتباطات سلولار
بلوتوثبلوتوث نسخه 5.0بلوتوث نسخه 5.1
ضد آب بودنبله - مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری)بله - گواهی IP53 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (مقاومت در برابر پاشیده شدن آب به طور قائم یا با حداکثر زاویه 60 درجه و مقاوم در برابر گرد و غبار)
اندازه شارژدهی باتریتا 14 روز (استفاده عادی) - تا 7 روز (استفاده زیاد)شارژدهی حداکثر سه روزه
باتریباتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 280 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 220 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)
پشتیبانی از زبان فارسی بلهبله
سایر قابلیت هاقابلیت مکالمه ندارد - پشتیبانی از 60 حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، اندازه گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، پایش شرایط استرس، پایش شرایط سلامت بانوان، برنامه ی تمرین تنفس، هشدار عدم تحرک، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش شرایط آب و هوا، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدارباش، کنترل موسیقی، پیدا کردن گوشی به وسیله ساعت، استفاده به عنوان شاتر برای دوربین گوشی - نمایش پیغام های متنیقابلیت مکالمه دارد - پشتیبانی از 12 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، اندازه گیری سطح اکسیژن خون، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، کنترل موسیقی، پیدا کردن گوشی به وسیله ساعت، استفاده به عنوان شاتر برای دوربین گوشی، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، نمایش شرایط آب و هوا، پایش شرایط خواب، برنامه تمرین تنفس، هشدار عدم تحرک- نمایش پیغام های متنی

امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ Z40؛ طراحی و کیفیت ساخت

اگر از لحاظ طراحی ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 گلوبال را در مقابل تی سی اچ مدل Z40 قرار دهیم، در نگاه اول تفاوت های اساسی زیادی بین این دو گجت پوشیدنی مشاهده خواهیم کرد. با این حال اما یک سری شباهت های جالب نیز بین این دو ساعت هوشمند وجود دارد که در ادامه همه این موارد را بیان خواهیم کرد.

یکی از مهم ترین تفاوت های طراحی این دو ساعت هوشمند به شکل فریم آن ها بر می گردد. امیزفیت برای این ساعت هوشمند مالی خود از یک فریم مربعی شکل استفاده نموده که با طراحی ساده و جمع وجور، به راحتی روی مچ دست قرار می گیرد. فریم این ساعت کاملاً ساده است و بند آن به طور مستقیم به بدنه ساعت متصل شده است. اما این سادگی ظاهری، با ویژگی های پیشرفته ای که ساعت Bip 3 قرار دارند، ترکیب مجذوب کنندهی را ایجاد نموده است. با توجه به اینکه این ساعت هوشمند به طور ویژه برای استفاده افراد ورزشکار طراحی شده، به خوبی حس وحال یک ساعت هوشمند ورزشی را به کاربران القا می نماید. علی رغم داشتن برچسب قیمت مالی، امیزفیت Bip 3 گلوبال حاشیه های نمایشگر بسیار منطقی و معقولانه ای دارد و این می تواند یک نکته مثبت در خصوص این ساعت هوشمند باشد.

در سوی مقابل، باید به طراحی دایره ای شکل فریم ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z40 اشاره کنیم که حس و حال یک ساعت هوشمند کلاسیک را به خوبی به همراه المان های طراحی مینیمالی اش در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی دیگر از زیبایی های طراحی این ساعت تی سی اچ این است که اطراف نمایشگر آن حاشیه های زیادی به چشم نمی خورد و این موضوع برای یک گجت پوشیدنی در این رنج قیمتی اهمیت بسیار زیادی دارد. این محصول برای آن دسته از کاربران کلاسیک پسندی که علاقه مندند تا حس و حال ساعت های مچی نوستالژی را مجدداً روی مچ دست خود احساس نمایند، گزینه وسوسه برانگیزی به شمار می رود.

از لحاظ سنگینی، ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z40 حدود 48 گرم وزن دارد و با در نظر گرفتن بندی که برای آن انتخاب می کنید، می تواند حدود چند گرم سنگین تر باشد، اما سنگینی وزن امیزفیت Bip 3 گلوبال به حدود 38 گرم می رسد و همین موضوع سبب شده که کاربران برای استفاده طولانی مدت از ساعت هیچ دغدغه ای نداشته باشند. علی رغم اینکه هر دوی این ساعت های هوشمند در رده بندی گجت های مالی قرار دارند، اما از لحاظ کیفیت ساخت بسیار بالاتر از این رده هستند. تی سی اچ برای این ساعت هوشمند خود از ترکیبی از آلیاژ روی و پلاستیک ABS بهره برده که اگرچه وزن آن را کمی بالا برده، اما در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. در سوی مقابل، باید به بدنه تمام پلاستیکی ساعت هوشمند امیزفیت اشاره کنیم که خیلی از لحاظ مقاومتی توان رقابت با بدنه ساعت تی سی اچ مدل Z40 را نخواهد داشت.

بندهای در نظر گرفته شده برای هر دو ساعت خاصیت آنتی باکتریالی دارند و به هیچ عنوان برای پوست دست کاربران حساسیت ایجاد نمی نمایند. بدنه ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 گلوبال، ساختاری براق دارد که از لحاظ بصری نسبت به بدنه مات تی سی اچ مدل Z40 از مجذوب کنندهیت بیشتری بهره می برد. علاوه بر این، بدنه مات مسائل متداول نظیر بر جای ماندن اثر انگشت و موارد این چنینی را نخواهد داشت، اما انتخاب این موضوع به سلیقه کاربران برمی گردد. روی فریم جانبی ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 گلوبال شاهد قرارگیری یک دکمه چرخان هستیم که وظیفه روشن و خاموش کردن نمایشگر را بر عهده دارد و بقیه کارها را می توانید با اسکرول کردن روی ساعت انجام دهید. این در حالی است که تی سی اچ مدل Z40 مجهز به دو دکمه روی فریم جانبی است که دکمه دایره ای برای اسکرول کردن و دکمه مستطیلی شکل برای خاموش کردن ساعت مورد استفاده قرار می گیرد.

بعلاوه نماینده تی سی اچ روی بدنه سمت چپ خود از اسپیکر و میکروفون بهره می برد تا کاربران با استفاده از آن ها، امکان مکالمه مستقیم را داشته باشند. اما متاسفانه چنین قابلیتی در ساعت هوشمند امیزفیت وجود ندارد تا در کمال تعجب یکی از نقطه ضعف های مهم این گجت پوشیدنی در نظر گرفته گردد. امیزفیت Bip 3 گلوبال از بلوتوث نسخه 5.0 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می نماید و این در حالی است که مدل Z40 از بلوتوث نسخه تازهتر 5.1 برای این کار بهره می برد و بهینه سازی های خوبی روی آن انجام شده است. ضخامت بدنه امیزفیت Bip 3 حدود 9.65 میلی متر است که این موضوع در خصوص ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z40 به 11 میلی متر می رسد، بنابراین اگر به ظرافت طراحی ساعت هوشمند خود اهمیت می دهید، انتخاب ساعت امیزفیت اقدام معقولانه ای به شمار می رود. در مجموع، هر دو ساعت حس و حال یک گجت پوشیدنی باکیفیت را به کاربران ارائه می دهند.

امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ Z40؛ نمایشگر و ویژگی های آن

برای انتخاب بین نمایشگر ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ مدل Z40، باید ابتدا اولویت های خود را تعیین کنید، چرا که صفحه نمایش این دو ساعت هوشمند، از جنبه های مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند.

اگر در هنگام خرید ساعت هوشمند اندازه بزرگ تر نمایشگر آن برای شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بنابراین باید به سراغ امیزفیت Bip 3 گلوبال بروید. این ساعت هوشمند از یک نمایشگر 1.69 اینچی بهره می برد که نسبت به نمایشگر 1.43 اینچی ساعت هوشمند تی سی اچ محتواهای تصویری بیشتری را می تواند به شما نشان دهد. اما اگر برای خرید ساعت هوشمند به ویژگی هایی نظیر رزولوشن و کیفیت تصویر اهمیت بیشتری می دهید، بدون شک باید تی سی اچ مدل Z40 را انتخاب کنید. چرا که این ساعت هوشمند به لطف داشتن نمایشگر AMOLED قادر است رزولوشن تصویر 466 در 466 پیکسل را برای کاربران به نمایش بگذارد و رزولوشن 280 در 240 پیکسل امیزفیت Bip 3 گلوبال حرفی برای گفتن در این زمینه ندارد.

از لحاظ روشنایی نمایشگر، تی سی اچ مدل Z40 است که در زیر نور شدید آفتاب می تواند برای کاربران قابل استفاده باشد، این در حالی است که ساعت امیزفیت روشنایی چندان زیادی ندارد. بعلاوه بهره گیری از نمایشگر AMOLED، قابلیت کاربردی نمایشگر همواره روشن را نیز برای کاربران به همراه می آورد. به غیر از این موارد، هر دوی این ساعت های هوشمند از لبه های خمیده (2.5D) بهره می برند و تقریباً از تمامی زوایا می توان محتواهای نشان داده شده آن را دیدن کرد. بعلاوه هر دوی این ساعت ها از رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می نمایند و اسکرول روانی به کاربران ارائه می دهند.

امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ Z40؛ ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری

بخش قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری، جایی است که مهم ترین تفاوت های بین دو ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ مدل Z40 روشن می شوند. امیزفیت Bip 3 گلوبال با گوشی های اندرویدی 7.0 یا بالاتر و iOS 12.0 یا بالاتر سازگاری دارد، اما تی سی اچ مدل Z40 پرو به گوشی هایی اندروید 5.0 به بالا و iOS نسخه 9.0 به بالا متصل می گردد. بعلاوه به جهت اتصال این ساعت ها به گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS، کاربران باید اپلیکیشن های مختلفی را روی گوشی هوشمند خود نصب نمایند.

اپلیکیشن Zepp، نام اپ اختصاصی ساعت هوشمند امیزفیت Bip 3 است که با رابط کاربری بسیار خوب و روانش، به کاربران این امکان را می دهد که بخش های مختلف ساعت خود را شخصی سازی نمایند. این اپلیکیشن، طیف گسترده ای از واچ فیس های مختلف را به کاربران ارائه می دهد و این امکان را به آن ها می دهد که به سلیقه خود، ساعت هوشمند خود را تنظیم نمایند. در سوی مقابل، باید به اپلیکیشن GaoFit اشاره کنیم که ارتباط ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z40 و گوشی هوشمند کاربران را امکان پذیر می سازد. این اپلیکیشن هم به نوبه خود ویژگی های مناسبی را در اختیار کاربران قرار می دهد، اما به پای ویژگی های اپلیکیشن Zepp نمی رسد. البته این اپلیکیشن محیط کاربری بسیار روان و در عین حال کاربرپسندی دارد و این احتمال وجود دارد که در به روزرسانی های آینده شکل و شمایل مجذوب کننده تری به خود بگیرد.

یکی از مهم ترین ویژگی های هر دوی این ساعت های هوشمند پشتیبانی کردن از زبان فارسی هم در سیستم عامل و هم در بخش پیغام رسانی است. شما به راحتی می توانید پیغام هایی که در شبکه های اجتماعی دریافت می کنید را با فونتی بسیار زیبا روی این ساعت های هوشمند داشته باشید. البته امکان پاسخ دادن به آن ها برای کاربران از روی ساعت میسر نیست. بعلاوه هیچ کدام از این ساعت های هوشمند مجهز به GPS نیستند. از دیگر قابلیت های نرم افزاری جالب ساعت تی سی اچ مدل Z40، مجهز بودن به چند بازی ساده به صورت پیش فرض است.

امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ Z40؛ ویژگی های سلامتی و ورزشی

از لحاظ قابلیت های سلامتی، هر دو ساعت هوشمند امکانات خوبی را به کاربران ارائه می دهند، اما باید توجه داشت که ساعت های هوشمند امیزفیت به طور ویژه برای دنبال کردن اهداف سلامتی و ورزشی طراحی شده اند و به همین علت، این دسته از قابلیت ها برای کاربران امیزفیت Bip 3 بسیار بیشتر است.

هر دو ساعت مجهز به حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2) هستند، اما بین این دو، باید به سنسور BIO TRACKER 2 PPG گجت پوشیدنی امیزفیت اشاره کنیم که در ارائه نتایج دقیق تر عملکرد رجحان دارد. به لطف این سنسور، نتیجه اندازه اکسیژن خون شما در عرض کمتر از 25 ثانیه قابل مشاهده و آنالیز خواهد بود. هر دوی این ساعت های هوشمند مجهز به قابلیت پایش خواب نیز هستند تا شرایط سلامت شما را حتی در زمان خواب نیز تحت کنترل قرار دهند. بعلاوه نباید قابلیت پایش استرس و شاخص PAI ساعت هوشمند امیزفیت را از قلم بیندازیم که تمام داده های مربوط به سلامتی و تمرینات منظم شما با یک عدد به شما نشان می دهد.

از لحاظ قابلیت های ورزشی باز هم امیزفیت Bip 3 گلوبال است که از رقیب چینی خود پیشی گرفته؛ چرا که این ساعت هوشمند قابلیت پشتیبانی از 60 حالت ورزشی مختلف را دارد و این در حالی است که قابلیت های ورزشی ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z40 صرفا به 12 حالت پرکاربرد و مهم بسنده شده است.

امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ Z40؛ قابلیت ضد آب

امیزفیت Bip 3 گلوبال مجهز دارای مقاومت 5 اتمسفری (5ATM) در برابر نفوذ آب است که به بیانی ساده تر می تواند تا عمق 50 متری سطح آب دوام بیاورد. اما ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z40، تنها در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است و شما نمی توانید آن را درون آب غوطه ور کنید.

امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ Z40؛ باتری و شارژدهی

تی سی اچ مدل Z40 از لحاظ باتری و شارژدهی هم حرفی برای گفتن در مقابل رقیب سرسخت خود ندارد. باتری Bip 3 با ظرفیت 280 میلی آمپر ساعتی، بین 7 تا 14 روز برای شما دوام می آورد که البته این بازه زمانی بسته به سطح استفاده شما متغیر است. در صورت بهره گیری از تمام سنسورهای سلامت محور، دوام باتری تا 7 روز (با یک بار شارژ) کاهش می یابد. در سوی مقابل باید به باتری 220 میلی آمپر ساعتی تی سی اچ مدل Z40 اشاره کنیم که عمر مفید نهایتاً سه روزه دارد و این موضوع به یکی از نقاط ضعف اصلی این ساعت هوشمند تازه نفس تبدیل شده است. شارژ شدن هر دو ساعت حدود دو ساعت به طول می انجامد.

امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ Z40؛ جمع بندی و سخن پایانی

نکات مثبت امیزفیت Bip 3 گلوبال

  • پشتیبانی از طیف گسترده ای از قابلیت های سلامتی و ورزشی
  • پشتیبانی از زبان فارسی در سیستم عامل و پیغام ها
  • ضد آب تا عمق 50 متری
  • شارژدهی مناسب

نکات منفی امیزفیت Bip 3 گلوبال

  • نداشتن قابلیت مکالمه
  • نداشتن نمایشگر AMOLED

نکات مثبت تی سی اچ Z40

  • نمایشگر باکیفیت AMOLED
  • پشتیبانی از قابلیت مکالمه
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیغام ها و سیستم عامل
  • برخورداری از دو بند در بسته بندی

نکات منفی تی سی اچ Z40

  • شارژدهی ضعیف
  • ضد آب به صورت کامل نبودن

اگر به داشتن ساعت با نمایشگر AMOLED و پشتیبانی از قابلیت مکالمه اهمیت می دهید، بهتر است به سراغ تی سی اچ Z40 بروید. در غیر این صورت، امیزفیت Bip 3 گلوبال انتخاب بادوام تری برای شما خواهد بود.

منبع: indiatoday

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 دی 1402 بروزرسانی: 4 دی 1402 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 18980

به "امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ مدل Z40؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیزفیت Bip 3 گلوبال در مقابل تی سی اچ مدل Z40؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید