امکان پیش خرید واکسن کرونا به خاطر تحریم غیر انسانی آمریکا نیست

به گزارش دوست بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس کل بانک مرکزی گفت: پیش خرید واکسن کرونا به خاطر تحریم غیر انسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع روبرو شده است.

امکان پیش خرید واکسن کرونا به خاطر تحریم غیر انسانی آمریکا نیست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، آقای عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی درباره واکسن کرونا در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

برخی نادانسته یا مغرضانه، سعی در تطهیر اقدامات غیر انسانی امریکا در تحریم ایران را دارند، و تنها به ادعای دروغین امریکا بر عدم محدودیت برمعاملات دارو تاکید می کنند، برای ثبت درحافظه تاریخی می گویم: اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط برخی کشور های همسایه بین مردمشان تلخ ترین پاسخ به این عده است.

از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) بایستی از جهت رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تا کنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به خاطر تحریم غیر انسانی دولت آمریکا وضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع روبرو شده است.

همتی در این یادداشت آ ورده است: کره جنوبی، بابت انتقال پول از جهت U-turn دلار برای خرید های بشر محبت آمیز، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا درهنگام انتقال بدهد.

وی همچنین نوشت: صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا، و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرأت مطر ح کردن وام بشر محبت آمیز ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدانکرد.

البته، انتقال پول از جهت های دیگر تحت پیگیری است که انشاالله با همکاری و اقدام به موقع دستگاه های ذیربط به نتیجه خواهد رسید.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان یادداشت آورده است: خریدواکسن از دیگر کشور ها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قراردارد. اخبارواصله درخصوص تولیدداخلی واکسن کرونا نیز امیدوار کننده است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8183

به "امکان پیش خرید واکسن کرونا به خاطر تحریم غیر انسانی آمریکا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان پیش خرید واکسن کرونا به خاطر تحریم غیر انسانی آمریکا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید