امضای تفاهم نامه دو جانبه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و کمیسیون گردشگری اتاق ایران

به گزارش دوست بلاگ، تازه ترین نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران در منطقه آزاد کیش، با فعالان اقتصادی،انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان این منطقه برگزار و علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران و خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم نامه دو جانبه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و کمیسیون گردشگری اتاق ایران

این تفاهم نامه، در راستای ایجاد زمینه های همکاری مشترک و استفاده مطلوب از ظرفیت ها و توانایی های تخصصی به امضا رسیده است و طرفین، همکاری در زمینه های تخصصی و تجاری، تهیه گزارش های اقتصادی در خصوص گردشگری، برگزاری نشست های تخصصی، طراحی و تامین زیرساخت های نرم افزاری و فن آوری اطلاعات، اجرای راه کارهای مطلوب به منظور افزایش مشتری مداری، همکاری علمی، تحقیقاتی، دانشگاهی، اقتصادی، آموزش، برگزاری کنفرانس ها، سمینارها، همایش ها، کارگاه ها،نشست های مشترک علمی، ارائه خدمات مشاوره ای، نظارتی، تعریف بانک اطلاعاتی فعالان گردشگری، برگزاری منظم نمایشگاه های اختصاصی و تخصصی گردشگری و صنایع دستی، ایجاد زمینه مشارکت و فعالیت ذینفعان منطقه در اتاق های مشترک ایران با سایر کشورهای هدف گردشگری را دنبال می کنند.

عبدالملکی در این نشست ابراز امیدواری کرد دیگر شهرها و استان های کشور از تجربه پیروز گردشگری کیش در رونق صنعت گردشگری بهره گیرند. او همچنین از پیگیری برای تشکیل فدراسیون گردشگری در اتاق ایران خبر داد و افزود: طرحی با عنوانفدراسیون گردشگریدر حال تدوین است و تلاش می کنیم صنعت گرشگری ایران را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با بیان این که رویکرد بین المللی و نگاه فراتر از مرزها در صنعت گردشگری با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و استاندارد سازی تاسیسات این حوزه راه حل موثری در جهت جایگزین گردشگری با صنعت نفت ایران است افزود: با ایجاد تعامل سازنده میان مناطق آزاد کشور از جمله منطقه آزاد کیش و فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک شاهد اقدامات موثری در این زمینه خواهیم بود.

او با اشاره به این که صنعت گردشگری صنعتی فعال و پویا در ارزآوری و اشتغالزایی در کشور است، بر ضرورت ایجاد کمیسیون گردشگری در مجلس تاکید کرد و گفت: با توجه به این که 14درصد از ارز آوری حاصل از صادرات نفت متعلق به وزارت نفت است، از این رو در راستای دست یابی به اهداف و سیاست های کلان این صنعت در قالب کمیسیون گردشگری که در دستور کار قرار گرفته است، طرح هایی در زمینه توسعه زیرساخت ها، حمل و نقل ریلی و هوایی و اتوبوس های جاده ای اجرا خواهد شد.

عبدالملکی همچنین برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر را فرصت خوبی برای جذب مسافران به جزیره کیش، چابهار و قشم عنوان و اظهار کرد: با ایجاد تعامل و همکاری های موثر میان تمام دستگاه های فعال در این حوزه می توانیم حداقل 5 درصد مسافران را در روز برگزاری مسابقات جام جهانی قطر به جزیره کیش جذب کنیم.

او همچنین از تلاش و رایزنی جهت تاسیس شعبه ای از اتاق ایران در کیش خبر داد و گفت این امر می تواند باعث تحولات گسترده در فعالیت های اقتصادی و تجاری جزیره شود.

در ادامه، خسرو نشان گفت: برای رسیدن به جایگاه ویژه گردشگری نیازمند به تدوین برنامه ریزی دقیق و مدون هستیم.

نشان با بیان این که جزیره کیش در حوزه های اقتصادی، عمرانی، گردشگری به یک برند مطرح در کشور تبدیل شده است، افزود: برندسازی در حوزه های مختلف مفهوم عمیقی هست که در این منطقه تحقق یافته است و در مساحت 90 کیلومتر مربع 52هتل ساخته شده و 62 هتل نیز در حال ساخت است.

او تاکید کرد: با برگزاری هفته های فرهنگی و معرفی اقلیم و اقوام استان های مختلف در جزیره کیش، این منطقه می تواند پایلوت گردشگری هوشمند در کشور شود.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7941

به "امضای تفاهم نامه دو جانبه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و کمیسیون گردشگری اتاق ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه دو جانبه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و کمیسیون گردشگری اتاق ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید