آزادی زندانیان طالبان متوقف شد

به گزارش دوست بلاگ، شورای امنیت ملی افغانستان بیان کرد که طالبان تا به امروز 105 نیروی دولتی را آزاد نموده و فرایند آزادی زندانیان طالبان پس از رسیدن مجموع زندانیان آزاد شده دولتی به 200 نفر از سرگرفته می گردد.

آزادی زندانیان طالبان متوقف شد

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان امروز (دوشنبه 22 اردیبهشت) در یک کنفرانس خبری گفت که طالبان تا به امروز در مجموع 171 زندانی را آزاد نموده است که تنها 105 نفر از نیرو های امنیتی افغان هستند.

وی اضافه کرد که 49 نفر از نیرو های دولتی آزاد شده از مجموع 105 نفر نیز براساس فهرستی نیستند که دولت خواهان آزادی آن ها شده بود و این نیرو ها پس از امضای توافقنامه قطر به اسارت طالبان در آمده بودند.

فیصل با اشاره به اینکه دولت افغانستان تا به امروز یکهزار نفر از زندانیان طالبان را آزاد نموده، تاکید نمود که طالبان نیز باید تا به امروز 200 نفر از نیرو های امنیتی افغان را آزاد می کردند و برای مذاکرات بین الافغانی نیز آماده می شدند.

براساس توافقنامه قطر، دولت افغانستان باید 5 هزار زندانی طالبان را آزاد نموده و طالبان نیز در مقابل موظف است یکهزار نفر از نیرو های دولتی را آزاد کند.

فیصل توضیح داد که طالبان تمایلی برای صلح ندارد و اگر فرایند آزادی زندانیان توسط این گروه براساس تناسب توافقنامه قطر به پیش نرود دولت افغانستان مسئولیتی برای ادامه فرایند آزادی زندانیان ندارد.

این در حالی است که طالبان می گوید تا به امروز 225 زندانی از نیرو های دولتی را در ولایت های قندهار، لغمان، قندوز، هرات و بادغیس آزاد نموده است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4977

به "آزادی زندانیان طالبان متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی زندانیان طالبان متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید