آخرین شرایط ساماندهی سهمیه های کنکور ، دستاورد های پژوهشی می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد

به گزارش دوست بلاگ، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

آخرین شرایط ساماندهی سهمیه های کنکور ، دستاورد های پژوهشی می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

امید برای اجرای سریع ساماندهی سهمیه کنکور

منصور غلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه ساماندهی سهمیه کنکور گفت: این لایحه امسال به دولت ارائه شده و امیدواریم که به سرعت از دولت به مجلس ارائه و این لایحه برای سال 99 اجرایی گردد. درواقع اگر تا قبل از ثبت نام کنکور لایحه برسد، اجرایی می گردد و درغیراینصورت احتمالا برای سال بعد اجرایی خواهد شد.

سرانه بودجه دانشگاه فنی وحرفه ای کمتر از یک چهارم دانشگاه های دیگر است

سید حیدر میرفخرالدینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای درباره لایحه بودجه دولت در سال 99 گفت: سرانه بودجه دانشگاه ما نسبت به میانگین دانشگاه های کشور کمتر از یک چهارم است که البته این میزان نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر شده است با این حال تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های ما همیشه در اولویت قرار گرفته است.

سامانه یکپارچه مدیریت آموزشی در 20 دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی می گردد

امیر احمد اخوان، معاون اجرایی واحد معاونت آموزشی وزارت بهداشت از سامانه یکپارچه مدیریت آموزشی با عنوان پیشخوان ارائه خدمت واحد معاونت آموزشی یاد کرد و در ادامه در مورد زمان راه اندازی این سامانه در دانشگاه ها گفت: امیدوار هستیم تا نیمه اول دی ماه امسال امکان استفاده همه کاربران از این سامانه فراهم گردد.

داوطلبان برای شرکت در آزمون تولیمو به کارت ورود به جلسه احتیاج ندارند

یکصدوسی وهشتمین آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) به روش الکترونیکی، صبح روز پنجشنبه 28 آذرماه 98 در شهر تهران برگزار می گردد و از آنجائیکه آزمون به صورت الکترونیکی و به وسیله رایانه (کامپیوتر) برگزار می گردد، برای داوطلبان کارت ورود به جلسه پیش بینی نشده و احتیاجی به ارائه کارت شرکت در آزمون در این روش نیست.

ششمین دوره نام نویسی برای شرکت در آزمون سامفا از 26 آذر ماه شروع شد

ششمین دوره نام نویسی برای شرکت در آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی سامفا از روز سه شنبه 26 آذر ماه 98 شروع شده در روز شنبه 7 دی ماه 98 انتها می پذیرد. نام نویسی منحصراً به صورت اینترنتی و به وسیله پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

برگزیدگان بیست ویکمین جشنواره جوان خوارزمی معرفی شدند

دبیرخانه بیست ویکمین جشنواره جوان خوارزمی در بخش برق و کامپیوتر 55 طرح، در بخش مکانیک 44 طرح، در بخش فناوری های شیمیایی 45 طرح، در بخش زیست فناوری و علوم پایه پزشکی 43 طرح، در بخش علوم پایه 23 طرح، در بخش کشاورزی و منابع طبیعی 26 طرح، در بخش مهندس نرم افزار و فناوری اطلاعات 33 طرح، در بخش مکاترونیک 9 طرح، در بخش عمران 25 طرح، در بخش مواد متالورژی و انرژی های نو 17 طرح، در بخش نانو 6 طرح، در بخش هنر 20 طرح، در بخش معماری و شهرسازی 13 طرح، در بخش محیط زیست 10 طرح، در بخش هوافضا 7 طرح و در بخش مهندسی صنایع و مدیریت فناوری نیز 7 طرح دریافت نموده بود که پس از ارزیابی گروه های تخصصی، 18 طرح به هیئت داوران پیشنهاد شد و پس از دفاع از طرح های پیشنهادی، 10 طرح به عنوان برگزیدگان نهایی بخش دانش پژوهان و فناوران بیست ویکمین جشنواره خوارزمی انتخاب شدند.

افزایش 3 تا 5 برابری جوایز هفتمین جشنواره فرهیختگان

نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گفت: برگزاری هفتمین جشنواره فرهیختگان یکی از برنامه های این دانشگاه در هفته پژوهش امسال است که حرکتی در راستای ترویج خلاقیت، تحقیق و فناوری و هم چنین تقدیرو تشکر از پژوهشگران و محققان نمونه دانشگاه محسوب می گردد. در این دوره از جشنواره افزایش 3 تا 5 برابری میزان جوایز اهدایی به برگزیدگان را شاهد هستیم.

آسیب های اجتماعی با تکیه بر دستاورد های پژوهشی کاربردی کاهش می یابد

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: وجود و گسترش آسیب های اجتماعی بزرگترین مسئله ای است که هر جامعه در جهت حفظ قوام خویش با آن روبرو می گردد. با تکیه بر دستاورد های پژوهش های کاربردی و راهبردی بین رشته ای علوم انسانی می توان برای کاهش آسیب ها اقدامات موثری را انجام داد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2622

به "آخرین شرایط ساماندهی سهمیه های کنکور ، دستاورد های پژوهشی می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط ساماندهی سهمیه های کنکور ، دستاورد های پژوهشی می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید